• Ronilles!!!

Förlovning på Gotland-Vad ska man bo?

Hej,

Vi ska förlova oss i sommar. Att det ska ske på Gotland har varit bestämt sedan länge då sambons familj är därifrån.

Men jag behöver tips på romantiska ställen som man kan bo på över en weekend!

*Vart kan man bo?
    *Rekommenderar ni någon resturang man kan gå på efteråt?

• Svar på tråden Förlovning på Gotland-Vad ska man bo?
  • MarryMeBerry

Furillen är annorlunda och romantiskt. Det finns hotell där med och restaurang. Annars finns det en uppsjö av hotell och mysiga restauranger i Visby. När ska ni åka till Gotland? Under sommaren finns det mer att välja på.
    Kanske inte var till så mycket hjälp...

• viktualia

Pensionat Warfsholm i Klintehamn
    - romantiskt ställe från början till slut.

Vill ni bo inne i Visby är mitt tips att bo på Visby hotell. Hotell Villa borgen är lite billigare och väldigt centralt det också!

Schysst mat och spanläge får man på Torgkrogen på Stora Torget.

Riktigt häftig mat får man hos någon av krogarna som tillhör Kulinariska Gotland www.kulinariskagotland.com/

övrig viktig info hittar du på www.gotland.net

• jagärsåkär

Det finns ett spa på Gotland, kommer varken ihåg var det ligger eller vad det heter men om du googlar på det så hittar du det. Antingen var det norra sidan eller södra, vi funderade på att bo där men bodde ist mitt i Visby på "Strand hotell" och det var jättefint. Jättegod frukost hade de också...

• centrina

Wisby Hotell är supermysigt och har dessutom en helt fantastisk restaurang "Friheten" som finns med i Gourmets 101 bästa bord. Hotellet brukar ha speciella käreks weekends. Kolla in hemsidan. wisbyhotell.se

• Ronilles!!!

Hej,

TACK för alla tips. Vi har tänkt att förlova oss i Juli/Augusti. Har varit inne och tittat på de olika kärleksweekend förslagen, tyvärr gäller de endast till den 14/7.

• Sussa - juni 07

Hej!

Jag har bott på Strand hotell. Rummet var helt ok, fräscht och ljust. Frukosten var heeelt super god! Nära till allt! Har även en stor pool och bastu om man vill plaska lite!

• PennyJenny

Det måste nästan vara Suderhälsan du tänker på jagärsåkär, det är i stort sett det enda spat på ön har jag för mig. Ligger nere på sydöstra delen vid Holmhällar. Mycket vackert område.

Om ni vill ha en supermiddag och inte vara i Visby rekommenderar jag att ni åker till Ljugarn på östra sidan och äter middagen på Smakrike, underbar lite restaurang. I Ljugarn finns lite olika boend, visserligen inte lyxhotell men ändå helt okej.

I Visby är ju onekligen Wisby Hotell toppen. Ett tips är att gå på 50 kvadrat som ägs av någon av kockarna som är med i kocklandslaget. Wallersplats brukar oxå ha bra mat. Båda dessa ligger i den övre prisklassen men är helt klart värda sitt pris och för en förlovningsmiddag tycker jag i alla fall att man ska slå på stort.

• Friaren?

Jag har ett annat förslag, som jag själv har tänkt på.
    Åk till Gotska Sandön!!!

• PennyJenny

Gotska Sandön är fint, men det blir ju en helt annan resa och upplevelse.

• viktualia

Friaren? - jaaa en resa till Gotska Sandön innebär ju ett helt annat engagemang än att bo på hotell i Visby.... Till Sandön måste man ta med sig all mat, eftersom det varken finns affär eller servering på ön.

Men romantiskt och vackert är det verkligen på Sandön - så för den som gillar lite friluftsliv så är det supermysigt!!!

Svar på tråden Förlovning på Gotland-Vad ska man bo?