Någon som ska ha festen på Kungliga Borgen i år?
Jag tycker det är helt fantastiskt att säga att man INTE brutit avtal från Kungliga Borgens sida när det är helt uppenbart att så gjorts.
Jag och min blivande tillhör den missnöjda skaran och efter det mindre trevliga svaret från den s.k. Restaurangchefen så känns det som jag kommer hålla datum osagt. Men kort sagt kan man väl säga att de nya ägarna tog över redan befintliga verksamhet vilket betydde att de tog över befintliga bokningar i dess dåvarande form.
Vi hade kontakt med de nya ägarna, en ung? kvinna, som sa att om vi ville avboka så hade de förståelse för det och att vi då skulle få tillbaka depositionen som vi betalat in för att få bokningen bekräftad. Detta var mindre än 6 månader före bröllopet. Kvinnan började diskutera med min blivande om att de skulle köpa in kristallkronan som nu finns på plats och de ohyggligt fula röda stolarna som ersatte vita fällstolar. Detta ansåg de att vi redan befintligt bokade kunder skulle betala för och skulle höja vårat pris i runda slängar med 20000 kr. Min blivande sa att det inte var möjligt för dem att göra så då vi redan hade ingått avtal. Vi bokade ett möte efter lite ågren och diskuterade det här hemma. Insåg att vi inte vill ha med sådana företagare att göra så vi ringde och avboka och bad om vår dep.avgift tillbaka. Då började de krångla och säga att de minsann inte fått dessa pengar från den tidigare ägaren så de kunde inte ge oss dessa pengar. Vi kontrade självklart med att det inte är den gamla ägaren som erbjudit oss att avboka och ej heller höjt priserna med 20000 kr. Efter x antal veckors strul fick vi efter hård ton tillbaka våra pengar.
För er som blivit illa behandlade: ta kontakt med Djurgårdsförvaltingen, de är intresserade av att få höra om företagare som arrenderar deras lokal och missköter sig.