• Guldlockar

Stallmästaregården...

Hej,

Ngn som haft/ska ha Stallmästaregården?

Snälla, berätta hur det varit/verkar vara...

Jag vill både höra positivt och negativt :)

Min m2b och jag velar fram och tillbaka och behöver bestämma oss för en lokal och just nu är det Stallmästaregården som ligger bäst till... Puuh, det är verkligen inte lätt detta... Men roligt :) :) :)

• Svar på tråden Stallmästaregården...
  • jagärsåkär

Har bara bra att säga om dem: god mat, bra service och fint ställe.

• FruW?

Var på disputationsfest där för några dagar sedan. Jättefin matsal, bra timing med servering och god mat och gott vin. Väldigt fin uteterass med tak för fördrinken. Verkar mycket prisvärt - en kompis till mig ska ha bröllopsfest där och det verkar faktiskt vara mycket inkluderat i priset. Lycka till!

• Storasystern

Gudomlig mat!!! Var på bröllopsmiddag där förra året. Servicen är fläckfri och lokalerna mycket trevliga.
    Skulle gärna gå dit igen om jag hade råd! :)

• Guldlockar

TACK snälla för att ni skrivit!!! :) :) :)

Blev jätteglad och dessutom var det roligt att höra enbart positiva synpunkter :) :) :)

• Fru Henax

Vi hade vår bröllopsfest/middag där i december, hur bra som helst!

Kan varmt rekomendera det! Bra mat, bra service, fina interiörer och fina omgivningar!

Är det nåt specifikt du undrar över så fråga på!

• Guldlockar

Fru Henax

Vad roligt att höra :)

Berätta gärna om hur ni hade det :) Vad ingår i kuvertpriset? Hur många kan man vara i Tingshuset? Får man provsmaka menyn? Oj, jag har massor med frågor, men blev nästan lite ställd nu *hihi*

Ja, som sagt - berätta gärna om din/er fest :)

TACK på förhand :) :) :)

• Trettondagsafton

Deras festvåningschef heter Börje Ramstedt. Ring och boka en träff med honom. Då visar han lokalen och går igenom allt. Vi har bokat bröllop där och är väldigt nöjda med det vi sett hittills. Känns bra att prata med någon med erfarenhet. Både jag och M2B gillar att planera och vill att saker och ting ska vara välorganiserat. Det känns super att ha någon som sköter allt praktiskt únder middagen och festen eftersom vi inser att den kollen kan vi aldrig ha själva.

• Fru Henax

Håller med Trettondagsafton om att det är skönt att lämna över ansvaret för middagen på erfarna och organiserade personer! Och det är det på Stallis!
    Tror dock inte vi var i kontakt med Börje?! Killen vi bokade hos hette Jerry men slutade straxt efteråt och då fick vi en tjej, Daphne, som kontaktperson. Båda var jättebra!

Vi var inte i Tingshuset så det vet jag inget om... Men vad det gäller kuvertpriset så ingick:
    *Fördrink
    *Förrätt +vin (med påfyllning.)
    *Varmrätt + vin (med påfyllning.)
    *Efterrätt
    *Kaffe, tårta och avec
    Samt personal, dukning och "allt annat" runt omkring.

När det gäller dukningen så frågade de oss om vi hade några speciella önskemål på färger/blommor, vilket vi inte hade så de fick fria händer! Blev jättebra!
    Öht var dukningen väldigt fin! Elegant på nåt sätt.
    Och maten lika snyggt serverad som god!

Vi är verkligen supernöjda med stället, både vad det gäller bröllopet och tidigare (brukar äta födelsedagsmiddag där bla.). Och nästa vecka ska vi dit igen, middag och övernattning! *längtar*

• Kristina07

Va' kul!
    Vi ska också ha vårt bröllop där i juni, och fick just igår menyn att börja välja mellan!

Massa härliga förslag, det svåra blir att enas om vad vi ska servera. Och sen välja vin till.

Vi ska också tillbringa bröllopsnatten där och det verkar också jättemysigt! Vi har varit och tittat på rummen och badrummen! MYSIGT med en flaska champagne i bubbelbadkaret!

• Guldlockar

Hej,

Jag måste berätta att vi träffat Börje och han var superbra :)

Stallis känns bäst av de ställen vi kikat på :)

Nu ska vi fundera lite i lugn och ro :)

• jennysnartfru

Vi ska oxå gifta oss på Stallis. Böje är super att ha och göra med. Mycke positiv och serviceminded.
    Vi gifter oss 16 Februari, 2008. Vi har inte gott igenom detaljerna men känner på mig att det kommer bli perfekt. Maten där är fantastiskt bra. Vi ska bo där på bröllopsnatten med.
    Ser fram emot vackra bilder utanför Stallis oxå, vilken miljö, kan inte bli vackrare och mitt i stan!
    Jenny

• LizaStina

Hej! Finns det någon som har lust att visa sina foton från bröllop/bröllopsmiddagen på "Stallis" tex Fru Henax, tror att ni hade eran middag här.

Svar på tråden Stallmästaregården...