• eb10

BiLein och andra naturliga schampon..

Jag har just köpt Bi Leins bas-schampo och "Stråfuktare", men det var otroligt dyrt (blev 369 kr för två jättesmå flaskor med frakt), förhoppningsvis är dom dryga, men nu är jag lite sådär "Ska jag våga använda det??" Kanske det är super-uttorkande eller farligt eller nåt.. :(
    Har nån här använt det? Eller ngn annan "naturlig" sort? Jag har blivit avskräckt från andra schampon efter att ha läst en massa på longhaircommunity.. fast varför vet jag inte riktigt..

• Svar på tråden BiLein och andra naturliga schampon..
  • gladkarin

eb10 tror verkligen inte att du behöver vara orolig.
    Men jag är såååå avundsjuk, deras shampon och annat har jag spanat in länge men tyckt att det är för dyrt.
    Själv är jag ett stort fan av longhaircommunity. Har fått många super bra tipps där.
    Försöker gå över till mer naturliga shampo och balsam för att dom är mildare för hår och hårbotten. Tyvärr då kanske för milda så att all olja inte går ur håret(oljar in mitt hår), men då gör jag en vinäger sköljing. Vilket gör håret mjukt och hårbotten mår bättre av det också.

• Starstruck

tjejer har ni nåra länkar till de märken ni pratar om. jag har jätteproblem med min hårbotten och e villig att prova dyrare schampon...

• eb10

Gladkarin: okej.. jag ska testa det i morrn då :) Hade min son som försökskanin idag när han hade badat, geggade in lite stråfuktare i hans hår och det blev rätt glansigt o mjukt. Luktade lite gammeldags rakvatten aktigt..
    Ja det var så sablans dyrt för så yttepytte flaskor så jag tänker inte köpa nåt nytt skoj smink på månader nu tror jag :(
    Stastruck: www.bilein.se/

• eb10

Föresten gladkarin! Jag har även spanat in det billigare Jason Lavendel schampo, vad tror du om det? Finns på bodystore.se och kanske i hälsokostaffärer.

• gladkarin

eb10
    Jag tror inte att Jason shampot är ett dålig shampo, har vänner som andvänt Aloevera shampot och är nöjda. Men tyvärr så funkar det inte på mig.

Starstruck
    Vad du skall tänka på när du köper är att ha så lite av "tuffa" tvätt tensider. Jag tror det stavas så här: Sodium Laureth Sulfates. Man skall helst ha socker tensid i. Men tyvärr kan man få en hinna på hårstråt av dessa shampon, men då är vinäger sköljning lösningen.
    Du blandar ut lite vinäger med massa vatten och sköljer håret, låt sitta en stund, skölj ur. Gärna med kallt vatten så försvinner doften.
    Detta är bakterie dödande, men vissa kan reagera negativt eftersom det är starkt, men oftast inte. Jag andvänder det på min son när han är mjällig och kliig i hårbotten(tonåring).
    bodystore.se är en jätte bra site som även skriver upp sina ingredienser på sina produkter kolla efter shampo med socker tensid i.

• emsipemsi

Jag har använt BiLeIns schampoo och stråfuktare (även deras stråstärkare), och jag tycker att alla produkter har varit bra. Schampot är otroligt drygt, och jag kan inte tänka mig att det ska torka ut hårbotten. Stråfuktaren (om jag minns rätt, det var ett tag sedan jag använde produkterna) ska man väl ha istället för schampo om man tvättar håret varje dag, eftersom man inte bör använda schampo så ofta?

Svar på tråden BiLein och andra naturliga schampon..