• Stefans fästmö

    Göteborg med omnejd nr 6

    Såg att förra tråden var avstängd, hoppas alla hittar hit!

    Fika snart?!? :D

  • Svar på tråden Göteborg med omnejd nr 6
  • helmina

    Lämnade in förlovningsringarna igår för lite uppfräschning... Min ring var klar så jag fick prova den så att den passade. Jättefin och passade perfekt.. men M får lösa ut den när han hämtar de andra ringarna till helgen ;) kan ju inte köpa min egen ring - även om det är vår gemensamma kassa :D

  • Stefans fästmö

    helmina

    Vad kul att dne blev bra! Nu närmar det sig ju verkligen för dig... Du kanske hinner bli gift innan vi får till en fika! ;)

    Förra veckan var väldigt bra för oss, vi bestämde musik till vigseln, träffade cateringfirman o provsmakade - och bestämde - tårta! :D Nu är det kläder för min del som är närmast, skor o underkläder... Och börja med festprogrammen!

  • Vi två -07

    Hej allihop!
    Nu är det bara 2 veckor kvar för min del och tror ni inte att prästen går in i väggen och är sjukskriven. Vi som har haft vigselsamtal och övat och allting. Han kändes jättebra så nu håller jag tummarna att ersättaren känns lika bra. Men vi måste ju hinna träffas också.

  • Stefans fästmö

    Vi två -07

    Åh nej, vad hemskt! Både för prästen o för er, svårt när det är så kort tid kvar! Hoppas ni hinner träffas innan, men annars får ni väl lita på att det är en erfaren präst som vet hur det går till så att säga ;) och ni har ju iaf hunnit öva så ni vet vad som väntar! :)

  • helmina

    Vi två 07
    Usch vad jobbigt. Hoppas att allt löser sig till det bästa. Har du allt under kontroll annars?? Tror att jag snart är färdig med det mesta.
    Hur lägger ni upp tidsschemat för bröllopsdagen?? vet inte riktigt vad vi ska räkna med för tider under eftermiddagen,,, men det löser sig säkert

  • helmina

    I helgen blev sambon kidnappad och tagen på svensexa. Det var cykling, paintball och båttur och en avslutning på Stenungsbaden. Han var inte så fräck igår kan man väl sammanfatta det...

  • Stefans fästmö

    helmina

    hihi, kul... Du då, tror du du får nån? En tjej på min jobb blev hippad igår, o hon gifter sig samma dag som jag... Blev lite nervös, men jag tror inte de gör nån hippa för mig, jag är ju bara säsongsanställd... Min syster/tärna kommer hem den 16 juni, så då kommer jag börjar bli nervös o misstänksam.... ;)

  • Vi två -07

    Vi hinner inte träffa vår nya präst men jag har bara hört gott om honom så det blir nog bra. Men han vet ju inget om oss så det blir ju väldigt opersonligt vilket är lite synd.

    Nu är det bara 10 dagar kvar för min del. Är inne på finliret. Bröllopet är kl 14.30 och innan dess är det fullt upp. Jag sminkas 8.30!!!

    Helmina - Jag har inte heller riktigt koll på eftermiddagen men tänker att vigseln med eftersnack tar 1-1,5 timme. Med lite transport så räknar jag att vi drar igång med brudskålen vid 17-tiden. Verkar det vettigt?

  • helmina

    ja det är nog den tid jag har räknat med oxå. fast vår vigsel börjar 16. Synd att ni inte hinner träffa prästen innan. Vi ska träffa våran för andra gången nu på onsdag. Blir dock lite stressigt för jag ska på mamma mia efteråt.. ;)
    Äntligen har jag lämnat ifrån mig festprogrammen för kompisen har lovat att ordna med inbindningen.
    Det 'enda' som är kvar är att fylla rispåsarna ( ja jag har äntligen fått sytt klart dom), skriva ut kyrkprogrammet, fixa toakorgen, samt åka o duka dagen innan bröllopet... tror jag...

  • Vi två -07

    Idag ska vi på bröllop. Jag kommer nog att vara extra medveten om alla smådetaljer nu när man själv har hållt på och planerat för fullt.
    Nu är det bara en vecka kvar tills jag blir fru! Det mesta känns färdigt. Jag ska bara kopiera upp festhäftena och vigselprogrammen samt skriva det sista om några gäster. Och sist men inte minst: Få ordning på skorna. Nu går jag runt med blöta tubsockar i de fina vita skorna för att de ska töja sig. Jag hoppas verkligen att det fungerar. Vet inte vad jag ska ta mig till annars.

Svar på tråden Göteborg med omnejd nr 6