• Swing

Bröstförstoring 9

Gamla tråden stängd, här här den nya!

• Svar på tråden Bröstförstoring 9
  • Misha**

Abra: Nejdå, långt ifrån alla smärtstillande medel är morfinbaserade. Tror jag skrev "exempelvis morfinbaserade". Tog det som exempel eftersom det är mycket effektivt (men samtidigt dyrt och beroendeframkallande)

• Peisy

Abra: Jag opererade mig 25 april på Plastikkirurgi i Hässleholm. 250 och 290 runda gelehallon la jag in, hade olika stora bröst.....så skönt att kunna säga hade
    Jag har inte berättat för så många, men det sprids ändå.

Vad gäller välja storlek så gick jag på sköterskans och läkarens rekommendationer. Jag berättade bara hur jag ville att resultatet skulle bli och sedan bestämde vi utefter det.

Luckymon: Jag var tillbaka på jobbet en vecka efter operationen. Det beror helt och hållet på var du jobbar med. Jag tror inte du behöver räkna med mer än två veckor hemma i alla fall.

• smilla20

Abra: Klart jag inte måste berätta men tror det för hennes skull skulle va skönt och få veta innan. Får se hur jag gör!
    Konstigt det där med sportbh! De flesta, vad jag förstått, tycker ju att man ska ha just en tight sportbh men blir det märken så känns det som om man kanske ska tänka om där... Ang. storleken. Du säger att du tog det som du hade i ristestet, upplevde du det som om det försvann några cc?
    Många kramar

• KalasAnnah

godmorgon i regnet

luckymon - jag har tagit semester, ska vara hemma i 18 dagar, men känner redan nu att jag skulle klara av att jobba. Ska börja nästa tisdag (6dagar kvar) men som det har sagts innan så beror det ju helt o hållet på hur det läker och vad du jobbar med. själv jobbar jag som frisör så jag kände innan op att jag verkligen ville ha tid att läka och var orolig för att 18 dagar var för lite, men nu känns det som man läker fortare än man tror.

Abra- allt är ju relativt, men triumph är inte svindyra. jag gav 329 kr för min BH, känns som om det är bra kvalite, dessutom så fick jag jätte bra hjälp. Kan till och med tänka mig att använda denna BH:n även efter att jag har börjat med bygel-BH. riktigt skön, och dessutom klassiskt snygg.

smilla20 - tycker inte heller att du ska berätta om det inte känns bra. kanske bara gör dig nervös inför op att veta att din mamma inte stödjer dig. Gör det som känns rätt för dig.

Jag har inte upplevt att folk vill klämma och känna, men däremot när någon har ringt och frågat hur jag mår efter op så säger de ofta "ja vi kommer snart och tittar" HALLÅ!!!! jag har opererat brösten inte fött barn. Barn är något som man kommer och tittar på, inte bröst. Fattar inte hur folk tänker ibland. Jag är ingen jäkla cirkus man köper en biljett och kommer och tittar.

Är fortfarande lite orolig för mitt blåmärke, men det känns inte eller sticker ut, det vill bara inte ge med sig, tänk om det är någon inre blödning, fast skulle inte det kännas? skulle inte stygnen påverkas då? för de är hur fina som helst?
    Man blir helt knäpp när man tänker på allt det kan vara, varför tänker man inte bara, "de har öppnat kroppen på dig och stoppat in en påse med gele, klart som f*n att det blir blåmärken."

jaja jag ger det lite till jag har ju inte ont

Ha det bra alla och kul att det kommer lite nya

kram

• Abra

luckymon: Jag har haft semester i 2,5 v. efter op, och sjukskrivit mej själv "pga ryggont" i en halv v. till pga att jag har ett väldigt fysiskt jobb. Hade jag ett mindre fysiskt jobb skulle jag dock lätt kunna jobba 2 v. efter op.

Misha**: OK, jag blev lite fundersam - morfin verkar ju va att ta i... Har faktiskt inte hört en enda som fått det efter en bröstop.

Peisy: På det viset! Roligt att boobsen blev lika stora och så du ville ha dem då! Om man tar runda implantat, blir brösten runda då oxå, eller? (Själv har jag anatomiska nämligen.)
    Då va det alltså exakt 11 v. idag sen du op dej alltså. Hur känner du dej annars då? Kan du t.ex. ligga och sova på sidan och t.o.m. magen utan att brösten ömmar, och röra dej "hur som helst"? Kan du lyfta som vanligt, även tungt? Om du tränar: vad kan du träna, och hur känns det?... Så tacksam om du vill svara!

smilla20: Jag håller med KlasAnnah, varför brätta om du känner henne väl och vet att du kommer att få en negativ reaktion? Du har ju absolut ingen "skyldighet" att berätta det för henne, bara för att hon är din mamma. Fråga dej om det är skönt för DIN skull att hon får veta innan - och varför?...

Ang. "ristestet" - jag la som sagt till 50 ml silikon (=0,5 dl) motför vad jag hade i "ristestet", just för att ca 50 ml "försvinner" bakom bröstmuskeln - och de blev precis lagom stora, som jag ville. Skulle absolut inte tagit mindre iaf. Och ang. bh så tror jag starkt på VK:s (Victoriaklinikens) rekommendationer om att iaf de första 2 mån. ha en lösare och mjukare bh som inte formar brösten "fel". Visst kan man ha nån annan bh nån gång ibland, men inte för ofta. Sunda förnuftet liksom. För mej känns det inte alls bra att klämma åt brösten, det ömmar lite och blir som sagt även märken i dem.

KalasAnnah: Vet du vilken modell på Triumph-bh:n som du köpte? Jag ska som sagt in till stan och kolla igen jag med - blir imorn. Hoppas jag oxå hittar en som känns så! Förstår dej om detta med att "klämma på brösten" - man är väl ingen "allmän egendom" heller! Fast jag har som sagt inte råkat ut för det - (än?...).

Vet inte nåt om anledningen till ditt blåmärke. Men är du orolig, så kontakta kliniken och fråga. Har din klinik stängt kan du ju ringa till VK ("min" klinik) och fråga dem där. Du behöver ju inte säga att du op dej nån annanstans - för de frågar ite ens vem du är då du ringer. De svarar gärna på frågor där, och är hur gulliga som helst - tar sej tid att svara.

((Kram))

• Björk00

Hej Alla!

Nu har jag varit på återbesök. De gick hur bra som helst de sa att allt såg bra ut och jag skulle komma tillbaka om 2 månader igen.

E så grymt nöjd och enormt glad att jag gjorde det. I morgon ska jag för första gången träffa en kompis vi ska åka till Skåne och ses över helgen och sen blir fortsatt resa mot föräldrar och syskon..... e lite nervös över att träffa dem (de bor 60 mil ifrån mig) undra vad de ska säga...?

Smilla20: jag förstår dig, hade precis samma problem. Har funderat på op i många år och har tjatat lite om att "En dag skall jag operera mig" och hon har alltid sagt nej de tycker jag inte. Efter att ha varit nere och hälsat på dem i maj ringde jag på vägen hem och berättade att jag skulle operera mig, hon blev tyst och sa givetvis -nej snälla! men också att om jag hade bestämt mig så stöttade hon mig. De var jobbiga sekunder men enormt skönt efetråt. Oj vilken inflytande de har på en ens föräldrar trots snart trettio:). Givetvis hade jag opererat mig vad hon än sa men jag är glad att jag berättade och hon e oxå det.

Jag opererade mig i torsdags och mådde riktigt grymt dåligt dag 1 och 2 sen slutade jag helt med mina värktabletter och blev glada pigga jag igen bara över en natt. Jag jobbar på kontor och hade absolut kunnat gå till jobbet i måndags men de e absolut inte att rekomendera själv har jag 5 härliga semester veckor framför mig:)

Abra: Jag opererade mig inte av Dr. Ivan han e ägare jag opererade mig av Dr. Avni. Jag kan utan problem ligga och sova på sidan men är lite öm i brösten när jag vaknar.

KalasAnnah: Kul att höra att du hittade något som du gillade. Du, en helt annan fråga;) läste att du e frisör, jag e helt galet trött på min utväxt av mina slingor och trodde att jag skulle klara mig till efter sommaren utan att bleka om de men nu stör de mig massor och min frisör har inte tid:(. Funderar därför på att lägga lite slingor själv i utväxten min fråga är: Vågar jag? och vilket märke ska jag köpa? finns ju tusen olika.

Kul med lite nytt folk nu e vi ju många:)

Kraaaaaam!

• Abra

Björk00: Märks det stor skillnad på dina bröst menar du? Så att folk ser det tydligt om du inte berättar om op alltså?

När ska du ta bort stygnen förresten? Gör du det själv hemma eller?

Du svarade inte på min fråga om serumet - vilka rekommendationer du fått om hur du ska använda det samtidigt som du tejpar ärren. Snälla, berätta - är ju så nyfiken på detta!

Ang. slingorna - kan du inte gå till en annan frisör och göra det?... Är nog vårt att få det bra om man själv är ovan. Men visst - det kan ju bli snyggt iaf, men varför chansa? Skulle nog inte jag våga experimentera med hemma iaf...

((Kram))

• Kendra

God kväll!

I natt sov jag riktigt illa. Va helt slut efter att ha hållt på med bilen hela dagen.Gick upp klockan åtta eftersom jag hade massor att göra. Men det gjorde inget för jag hade typ liggsår i bakhuvet. Kunde inte ligga på sidan i natt så det kändes som bakhuvet var helt platt när jag vakna. Men annars har jag faktiskt inte haft särskilt ont idag, kosntgt nog. Kroppen är underlig, i alla fall min. Haha. Den går upp o ner hela tiden. Tycker att brösten ser olika ut hela tiden oxå.

JAg tror att jag anstränger mig alldeles för mycket. Men jag har en utställning på lördag så jag måste va klar. Tar ni andra det lugnt eller är det full fart på er oxå? O hur går det att köra bil? Det blir bättre o bättre för mig där med. Men ettan och backen är lite kruxiga

Ska sova på vandrarhem med tre ytligt bekanta i helgen. Känns inte sådär jätteroligt. Dem kommer väl undra vad det är för knasig brud som knappt får av sig kläderna o sover på rygg hela natten.

Har fått hem mitt löshår idag så nu ska jag fixa o dona med det. Spöregnar här så jag kaninte direkt göra något annat.

Abra: Jag bor ca 15 mil från Stockholm. Tar ungefär 1,5 timme så dem får ta bort stygnen åt mig. Skulle aldrig våga göra det själv! Du är tuff du! Jo, jag la in 20ml mer i högra bröstet samt gjorde ett lyft. Var ganska mycket planka innan så jag är klart nöjd. Men nu när jag har ett bröst som är större har jag ju vant mig vid det så det känns jobbigt att det ska krympa liksom.

Björk00: Jag gör alltid allting själv. Använder produkter från Swartskopf (poly). O alla beundrar jämt mitt hår. Så varför skulle inte du klara av det?

Kram

• sunnylee

Hej! Jag undrar om det är någon som har något att bärätta vad gäller ärr. Operarade mig för 7 dagar sedan (170 cm, 55 kg, 75 A + 375cc resp 400cc runda geleimplantat). Är svullen, lite blå-gul men mår i övrigt mycket bra. Men när jag känner på ärren står de ut från kroppen. Jag tycker också att de känns rätt breda... de påminner i alla fall inte om de eleganta vita steck man sett på sina väninnor... Nå, jag är ju nyopad så jag väntar mig inte det, men ska de verkligen stå ut???

En annan sak jag funderar över är svullnaden ovanför. På högersida är den rätt betydande. Enligt kirurgen beroende på att jag är min muskel är väldigt stark och aktiv. Någon som varit med om något liknande?

• Björk00

Hej igen!

Förlåt Arbra helt glömt bort:( Det står så här på beskrivningen jag fått gällande tejpning: 1 månad efter op (under förutsättning att allt e läkt och ärret torrt) skall du börja behandla med Flavo-c. Ta bort tejpen, smörj med serum låt torka innan ny tejp sätts på skall göras var tredje dag. De har sytt med en tråd som skall försvinna själv, tydligen bra när det är sommar och varmt så slipper jag dra upp något i onödan sa de. Nä det märks absolut inte så stor skillnad men de vet ju om att jag gjort operationen och de är de första som jag träffar eftter operationen som vetat innan. Har ju bara berättat för 3 personer.

Svar på tråden Bröstförstoring 9