Som ekonom har jag försökt spara in på de flesta poster, utan för den skull tumma på kvalitén.
Skor; Både jag och M2B köpte skor på Din Sko, jättefina och endast 660 kr för båda paren.
Vigselring; Köpte på nätet, i butik kostade en exakt likadan ring 1500 kr mer.
Slöja; Såg en jättefin slöja som jag ville ha, valde dock att hyra den istället för att inte betala 1000 kr mer.
Brudgummens kläder; Hyr vi istället för att köpa, sparar väl in närmre 2000 kr.
Lokal; Väljer en billig lokal, otroligt mysig som passar oss, sen köper vi själva in mat, alkohol mm.
Mat; En bekant till min mamma har kockskola, samt sysslar lite med catering och jag har aldrig smakat så god mat! Då detta inte är hennes huvudsakliga syssla, kostar hon bara hälften så mycket som vårt andra alternativ på cateringfirma.
Dryck; Köper all alkohol i Tyskland, allt alkoholfritt på Willys. Sparade in 10'000 kr...
Trycksaker; Har gjort samtliga själv, blev jättefina och personliga - tycker vi iaf
Dukar; Hyr på församlingsehemmet, linnedukar för 30 kronor st, de vi frågade först tog 60 kronor.
Bordsdekorationer; Håller vi igen lite med, då det ändå kommer att vara så mycket på bordet. Köper det mesta på IKEA.
Serverigspersonal; Har en som är van och väldigt kunnig, övriga 3 är vänner till min syster och hjälper med glädje oss att servera under hela kvällen, st i baren, ta foto mm. Ger dem 500 kr var.
Många bäckar små... Däremot har vi valt att lägga extra på andra saker, som ex liveband, mitt hår, fri bar osv. Men vi har ändå valt som vi gjort utifrån vad vi vill ha, inte i första hand priset.