• esposa

OT- vart har ni åkt med Ryanair från Skavsta?

Vet att detta inte hör till själva Bröllopstorget egentlien men tar tillfället i akt att fråga när det finns så många människor på samlade på samma ställe med så mycket erfarenhet.

En av mina vänner har just fått barn och i "mamma-present" har vi gett henne en weekend-resa med oss senare i höst(vara borta 2 nätter). Frågan är nu vart vi ska åka? Vi bor nära Skavsta (Nyköping) så vill helst flyga därifrån. Kravet är att det ska vara billig shopping och finnas restaurangare och lite kultur att titta på under dagarna. Har ni några förslag? Tacksam för alla tips!!

• Svar på tråden OT- vart har ni åkt med Ryanair från Skavsta?
  • Billa

LONDON!!!!
    Staden som har allt! Älskar London! Va där senast i december förra året å åkte då från skavsta! Enkelt att ta sig runt, massor med kultur å upplevelser. behändigt språk, shopping i alla prisklasser!

• Pumpkin

Barcelona åkte vi till. Billigare shopping än i Sverige (eller lika dyrt) och restauranger och kultur finns det gott om!

London känns inte som något budgetalternativ direkt Däremot är det en underbar stad!

• Ciceli

Instämmer också i London - låter som ett perfekt resmål.

Glasgow är annars en cool stad med bra shopping! Ryanir flyger ju också till Barcelona som är helt underbart. God mat, massor av affärer, en "playa" mitt i stan och ett måste för kultur-älskare. Nyöppnad linje även till Marseille.

• Mrs. 170307

Även om jag också älskar London så håller jag med om att det kanske inte är ett budgetalternativ men: Düsseldorf i Tyskland! Jättemysig stad med massvis med restauranger, krogar, sevärdheter,... Mat och dryck är lite billigare än i Sverige, shopping är ungefär samma (så länge man inte handlar på lyxgatan Kö - men även den är värd att ta sig en titt på ).

• PennyJenny

Men varken London eller Glasgow har billigt shopping, prisnivån är ju som här hemma plus att punder står i 13.50. :(

• 20071231

Hej vännen!
    Jag slår ett slag för Hamburg!! Såå mysig stad, trots att den är så pass stor. Finns verkligen massor att göra!

Annars har vi (du&jag) nog flygit till "samma" ställen, från Skavsta...

• esposa

Tack för alla tips! Ja, London och Barcelona är jättefina städer men tyvärr inte så billiga som sagt Men Düsseldorf eller Hamburg kanske vore något... Tack

Fler tips, någon?

• Kat77

Warsawa är helt fantastisk! Kanon billig shopping och massa att se... Vi bodde på ett 4 stjärningt hotell för runt 500 kr per natt. Flyget kostade under 1000 kr t/r med norwegian från arlanda...

• jocelyn

Errr...gjort misstaget att åka till london med ryanair en gång. Aldrig mer dock! Sämsta flygbolaget någonsin.

• Berner

Jag har flugit till London, Paris,Hamburg,Milano och Riga från Skafsta.
    Nåja, man hamnar ju en bit utanför städerna, men dit kommer man lätt med buss eller taxi.

• pralm

ryanair.. var det inte det flygbolaget det var en dokuserie om förut? där allt bara trasslade typ...

• MrsH2b

Jag maste halla med om att Barcelona ar den absolut basta stallet att aka till med ett gang party/shopping sugna jejer! Priserna gallande shopping beror mycket pa vart man gar...tar min sig ifran turisstraket sa finns massor av mysiga planboksvanliga affarer. :)

• lotta49

Jag flög med Ryanair till Rom och det var ju förvisso billigt men ALDRIG mer jag åker med det bolaget!!!

Det var det sämsta plan jag åkt med, på hemresan fick vi problem med ena vingen och höll inte på att kunna landa ordentligt. Men tror ni kapten sa något för att lugna alla??

Dagen därpå fick ett Ryanair-plan nödlanda i Köpenhamn för att ena motorn strejkade. Vill verkligen inte skrämma någon men min erfarenhet var denna så efter det har vi åkt från Arlanda.

• esposa

Vi har alla flugit med Ryanair förut och vet att det ibland strular (stämmer bra att det är det bolaget det var en dokumäntär om för ett tag sem) men å andra sidan så betalar man ju nästan ingenting för biljetterna

Tar gärna emot ännu mer åsikter om vilken som är den billigaste och bästa staden att åka till

• esposa

med alla menar jag då mig och mina vänner som ska åka. Inte er i tråden. Såg att det blev lite konstigt när jag läste igenom vad jag skrivit

Svar på tråden OT- vart har ni åkt med Ryanair från Skavsta?