• nervösaprilbrud

Teneriffa i april??

Hej allihopa!!
    Vi ska åka till Teneriffa på bröllopsresa i början av april.
    Är det någon av er som varit där då och vet nåt om hur vädret är eller någon som har nåt särskilt att rekomendera??
    Vi ska till den södra delen av ön, Los Christianos tror jag det hette eller San Christianos... =)

*kram*

• Svar på tråden Teneriffa i april??
  • Maria 29/6

Södra Teneriffa är alltid varmt och soligt. *L* Enligt tabellen på Vings hemsida så ska det vara runt 23 grader varmt på dagen och ca 18 grader i vattnet. Jag har för mig att alla kanarieöar har ett varmt och trevligt klimat året.
    Södra Teneriffa är bra då det är ökenlandskap där och regnar aldrig särskilt mycket. Jag har bott i Los Christianos och det är ganska trevligt där. Jag skulle nog rekomensera ett hotell som har uppvärmd pool då det kan vara lite kallt i havet. Playa las Americas som ligger precis brevid är mycket turistigare än los Christianos och har en hel del time-care försäljare ute på gatorna. Det är jobbigt att på en halvtimmes promenad bli erbjuden skraplotter 25 gånger. Nu är april ingen stor turistmånad så ni slipper nog mycket av det.

En restutang som jag kan rekomendera i Los Christianos är El Sol En fransk resturang med världens godaste chokladpussing.

• nervösaprilbrud

Tack så jätte mycket för ditt svar!! Nu blev jag ännu mer sugen på att åka... Vill att det ska vara nuuuu!! *s*
    Jag ska helt klart gå till den restaurangen och äta för det är alltid lika kul att prova sånt man blivit rekomenderad!!
    Tack igen!!

• sarah

Jag har varit i Los Christianos i aprilmånad. Just det året var det faktiskt inte så jätte varmt i alla fall inte första veckan och jag som bara hade kortärmat frös lite titt som tätt så ta med i alla fall en långärmad tröja. Min mamma har varit där många gånger och hon sa att hon aldrig varit med om att det varit så kallt (som kallast 20 grader) som det var denna gång. Hon har varit där bla. februari och då har det varit runt 25 grader så du kan nog vara lugn!

Varje söndag finns en marknad i Los Christianos, ganska mysig. Om du går upp till centrum (från strandpromenaden)finns ett cafe mitt i som har JÄTTE go cappucino, men akta dig för deras paella (vi måde illa efteråt) Om du från samma ställe söker dig uppåt finns en undangömd mysig liten Schweizisk eller Österikisk restaurang (i en backe) den är super mysig och har jätte god mat!

Standpromenaden är för övrigt jätte romantisk och man kan gå den fram och tillbaka (den är lång) många gånger utan att tröttna. Glöm inte att smaka deras apelsin/citron/kokos glassar där man får resp. smak i resp. form av fruktens skal. Jätte gott!

• jelena

HEj!
    Vi har just kommit fr. Teneriffa och kan bara säga att vi hade TUUUR med vädret. Det var 28-30 grader i luften och havet var så varmt så jag knappt trodde det var sant. Vi kunde bada i 45 minuter utan ngt problem. Vi var i Playa de la Amerika.
    Den staden är ingenting jag skulle rekomendera, turister, turister och bara turister. Massor av (enligt oss två) hemska restoranger med konstig mat som inte har ngt med Spanien eller Kanarieöarna att göra. Vi åkte till Los Christianos ockå(de 2 städer är ju nästan som en stad) och kan inte säga att det var mycket bättre.
    Men, det som vi uppskattade mycket var: Ön runt resa. Vi hyrde bil och åkte runt i tre dagar. Åkte upp till Teide, Spaniens högsta berg(3850m), till Santa Cruz (huvudstaden) och Puero Crus, på Norra sidan, en ganska turistisk stad , men med en spansk kärna! Vi åkte till en strand, 10km norr om Santa Crus. Strandenn är gjort på sand fr. Sahara och är helt underbar...och inga turister i närheten
    VAd det blir för vädrat i april är det svårt att säga, jag tror attd et kan skifta ganska mycket där, och att man alldrig är helt säker.
    Hoppas ni får en trevlig semester!

Svar på tråden Teneriffa i april??