HEj!
Vi har just kommit fr. Teneriffa och kan bara säga att vi hade TUUUR med vädret. Det var 28-30 grader i luften och havet var så varmt så jag knappt trodde det var sant. Vi kunde bada i 45 minuter utan ngt problem. Vi var i Playa de la Amerika.
Den staden är ingenting jag skulle rekomendera, turister, turister och bara turister. Massor av (enligt oss två) hemska restoranger med konstig mat som inte har ngt med Spanien eller Kanarieöarna att göra. Vi åkte till Los Christianos ockå(de 2 städer är ju nästan som en stad) och kan inte säga att det var mycket bättre.
Men, det som vi uppskattade mycket var: Ön runt resa. Vi hyrde bil och åkte runt i tre dagar. Åkte upp till Teide, Spaniens högsta berg(3850m), till Santa Cruz (huvudstaden) och Puero Crus, på Norra sidan, en ganska turistisk stad , men med en spansk kärna! Vi åkte till en strand, 10km norr om Santa Crus. Strandenn är gjort på sand fr. Sahara och är helt underbar...och inga turister i närheten
VAd det blir för vädrat i april är det svårt att säga, jag tror attd et kan skifta ganska mycket där, och att man alldrig är helt säker.
Hoppas ni får en trevlig semester!