• gargis

    Uppsalatråden

    Gör ett nytt försök att samla alla Uppsalabrudar.Vill ju verkligen tro att vi finns där ute...

  • Svar på tråden Uppsalatråden
  • gargis

    Hej
    Har tittat på herrgården,såg jättemysigt ut:)
    Passade på att titta lite på er oxå,ni såg jättesöta ut ihop.Såg att ni var 82:or så frågade m2b(han är oxå 82:a) om han visste vilka ni var.Men det visste han inte,såg senare att ni inte är från Uppsala ursprungligen,kanske därför.Nu låter det som om han känner varenda människa i Uppsala,det gör han förstås inte!!

  • Lovely Bride

    Hej!

    Nej vi är ju inte från Uppsala från början... Så det kanske förklarar saken...Annars är ju Uppsala rätt så stort;)

  • gargis

    Det har du ju helt rätt i,att Uppsala är stort men ibland är världen mindre än man tror;)

  • gargis

    Ni som ska är klara med planering,vore kul och höra 1.vart ni ska göra er iordning(frisyr,makeup)
    2.vart ni beställt tårta och vilka smaker o så
    3.Vilka solosånger ni har valt

  • Lovely Bride

    Min blivande har en syster som är frisör men hon bor inte i Uppsala längre. Däremot känner hon många frisörer i Uppsala så vi kommer få låna en salong, inte riktigt klart än.
    När det gäller tårta så har vi en person som kommer göra all mat på plats, hon är jätte duktig och kommer också att göra bröllopstårtan, det blir en amerikansk modell:)
    Och så sångerna.
    Vi kommer ha The Rose och From this moment. The Rose tycker jag är jätte vacker jag hoppas bara ingen uppfattar den som sorglig? Det beror nog lite på hur man sjunger den.
    Så ska vi ha nån psalm och 2 lovsånger också.
    :)

  • Jag o min kille

    Tjoho!

    Här hakar jag på den 28 Juli gifter vi oss! Inte så jätte långt kvar

  • Lovely Bride

    Vad har ni andra valt för sånger??
    Jag och min kille...i vilken kyrka gifter ni er?

  • gargis

    Lovely bride
    Är lite nyfiken på denna person som ska göra er tårta,är det någon nimkänner som gör detta bara för er,eller är det någon man kan anlita för isåfall skulle jag bli glad om jag kunde få hennes nummer/mailadress.Jag vill oxå ha en amerikansk variant,tycker det är så fint:)
    Den musik vi valt hittills är ingångsmarsch=whiter shade of pale,och en solosång=to really love a woman.
    Men vi funderar fortfarande på utgångsmarsch och en andra solosång.

  • Lovely Bride

    Det var min blivandes bror som tipsade om henne, de anlitade henne när de gifte sig och var mycket nöjda. Hon har gjort mat till massvis av bröllop och är riktigt erfaren, har stenkoll på allt. Så jag känner mig jätte trygg att det kommer bli bra. Om du ger mig din mailadress så kan jag skicka över namn o tel.nr.

  • Jag o min kille

    Lovely Bride Vi gifter oss i Vassundda Kyrka.

    Hur långt har ni alla kommit i planeringen? jag känner att jag inte har ngn koll vi ska till o flytta mitt i vår planering så det är för mycket att tänka på så därför behöver jag få lite koll

  • gargis

    Vi har väl hunnit halvvägs på nåt sätt..
    Det vi inte är klara med är:tårta,blommor,dekoration,kläder till m2b,dessa saker har vi inte kunnat ordna då vi i vanliga fall inte bor i Upsala.
    Ring har jag inte valt,och det börjar kännas som att jag aldrig kommer att kunna göra det heller!Ingenting känns rätt,har fått för mig att det ska kännas helt rätt när man ser en ring eller provar den och den känslan har inte infunnit sig hittills..

Svar på tråden Uppsalatråden