Världens bästa möhippa 070428
Fredag: Leverans av ?rosa pantern film? i brevlådan. Jag som gillar rosa har bara förknippat mig med barbapapa men fick nu ett gott skratt när jag insåg att rosa pantern var en finare variant som jag inte tänkt på. Jahaa var detta en bluff eller var det något på G ingen lapp eller något fanns med??
Lördag: Tidig väckning, man vet ju aldrig, frukost, dusch och påklädd?skulle något hända idag?? * plingplong* dörrklockan ringde. Skickade den blivande mannen att öppna?tystnad?blev nyfiken och gick dit?där stog?ROSA PANTERN. Han sträckte fram ett mystiskt brev till mig. OJOJ femton minuter på mig att packa för att lösa ett mysterie?( hela dagen fick jag små fina handgjorda kort med fyndiga rim som ledtrådar)Öste ner allt i ryggan men oj glömde mobilen i misstag. Pussade sambon hej då. Rosa pantern tog min hand och ledde mig ner för trappan. Då flög en tanke genom mitt huvud: ?vilken syn här går jag och håller rosa pantern i handen? Detta resulterade i en skrattattack så tårarna rann och rosa pantern vek sig dubbel av skratt men försökte att fnissa tyst så identiteten under maskeraddräkten inte skulle avslöjas.
Utanför porten stog alla tjejerna och väntade med något rosa på sig dagen till ära. Kramkalas och min utstyrsel på. Rosa peruk och detektivhatt på?med förstoringsglas i handen och ny ledtråd gjorde jag mig redo, medan rosa pantern demaskerades. Stegen styrdes mot pendeltåget. Vår destination var en glashytta efter en stunds väntan fick komma in i den stekheta glashyttan och jag fick på nära håll se hur glas blir till och blåsa glas och fixa och snurra och greja. Resultatet blev två snygga glas med rosa prickar. Sååå varmt, så tufft och såå nervöst men vilken upplevelse!!! Och vilket minne att ha kvar dem.
Dags för en liten tipspromenad före lunch. Vännerna stod utspridda med varsin fråga om den blivande. Efter lite letande hade jag hittat alla Av tolv frågor hade jag tolv rätt.. Lunchdax i cafeterian, hittade en macka med kyckling och bacon som jag slukade med lite vin?mumsmums. Tjejerna hade gjort en ursöt påse där de lagt i grejer som jag skulle para ihop med var och en och berätta varför:) vissa lätta andra supersvåra.
Sen skålade vi rosébubbel innan vi gick in i en mystisk port vidare ner i en mystisk källare. Vad skulle hända nu? Jag hade en aning om sång men blev nervös när jag såg fotoskärmar och en garderob fylld av lack och läder och sjuksköterskedräkter. In kom en man som frågade om jag hade problem med att främmande människor tog på mig:_D?Fick en spritedryck i handen som nog var spetsad;) Och en öl av den mystiske mannen. Sen bar det av in i sångstudion. Jag fick en text i min hand som var ?Sommaren i City? ?fast med omskriven text. Jag började gråta redan efter att läst två rader?den handlade om mig och sambon:)
Sen fick jag gå in i buren och börja sjunga låten utan bakgrundssång och bara till musik..oj så svårt men så kul!! Tiden gick allt för fort- det var så roligt så jag hade gärna fortsatt längelängelänge. Sen fick kören sjunga lite och sen fick jag sjunga igen..åh så roligt..hoppas man får höra resultatet snart
Sen var det återigen en liten färd tills vi kom till Radisson-Sas?Tänk att man får komma in där med rosa hår!! Där blev det en snabb vätskepaus innan vi rusade vidare till en sååååååå mysig taxibåt?nu anade jag att vi var på väg mot värmdö. En härlig båttur med massor av tjejsnack och sen var vi framme. En liten promenad senare var vi i ett välbekant hus. Pappas. Tjejerna rusade runt och dukade och hackade och rörde och en stund senare stog en fin middag och med glass och ugnsstekt frukt till efterrätt på ett uppdukat på ett fint bord och vi åt och babblade och fnissade och lyssnade på musik tills kvällen övergick i natt och vissa åkte hem. ? Sen låg jag och syrran och babblade i två timmar på övervåningen innan vi somnade. Den bästa möhippan i världen tror jag definitivt det var!!! Och vilken kick det var!!! Jag var helt speedad av lycka hela dagen!!! Har vart på massor av hippor och aldrig fattat hur den man hippar är så pigg hela dagen nu vet jag