Jag håller med viktualia: ödsla inte tid på den här killen!! Hårt men sant! Inte för att han inte vill gifta sig, MEN för att han inte ens bemödar sig att prata om det och att förklara varför!! Så kan du inte leva!! VILL du fortfarande dela ditt liv med en person som inte kan prata om grundläggande saker???!
DUMPA och gå vidare! Annars kommer du vara olycklig för alltid. Vad händer när ni ska diskutera viktiga saker ang barnen? Ska han bara vägra prata då också? När ni ska diskutera karriärsplaner? Husbygge? Skola för barnen? Hur många barn ni ska ha? osv osv...
Kommunikation är ju grunden till en relation. I ett helt långt liv tillsammans kan man inte bara ignorera saker.
Jag tror knappast att problemet är att du inte "duger" däremot. Det är nog snarare att han inte känner sig redo eller God knows what eftersom han vägrar prata om det. Men ta det INTE som att det är fel på dig, giftemål är komplexa stora saker i livet... M2b friade till mig och jag sa NEJ!! Inte för att jag inte tyckte han dög men för att jag inte var redo. Vårt förhållande höll ändå, jag förklarade varför det kändes fel och han förstod det. Jag är 6 år yngre än honom... Och vi redde ut det, njöt av några år som pojkvän-flickvän (underbart för mig) och nu lääääängtar jag efter att bli hans fru!! Nu känner jag mig mogen, säker och redo! Och han har friat igen (massa gånger, han är sån) och nu sitter jag här o planerar bröllop.
Men det viktigaste är alltså INTE att man tycker lika i alla stora val i livet. En vill gifta sig, den andra inte. Förhållandet kan överleva såna åsiktsskillnader. Men det man inte kan överleva är att ignorera dessa känsliga ämnen. Det är orättvist av honom att ge dig kalla handen här...
Du förtjänar bättre!!!!!!!!
Kräv att ni pratar om det, att han förklarar sig, annars: lämna honom.