morgongåva bara till kvinnan eller till båda?
jag trodde bara morgongåvan var till kvinnan men här verkar ni ge morgongåva även till makarna... hur ska man göra?
jag trodde bara morgongåvan var till kvinnan men här verkar ni ge morgongåva även till makarna... hur ska man göra?
båda
Jag kommer ge till min m2b.
Tycker det är trevligt. Morgongåva är ju från början tänkt som en försäkring till kvinnan, i fall mannen skulle gå bort eller så, så att hon skall ha en försörjning. I dag när jag som kvinna inte räknar med att bli försörjd av min man och inte heller gifter mig av den anledningen så ser jag ingen anledning till att bara jag skall få en present morgonen efter giftemålet.
Jag trodde morgongavan var en present till bruden som tack for att hon sparat sin oskuld. Detta kunde han inte ta reda pa forran efter brollopsnatten, sa darfor fick hon presenten dagen efter.
Pomodoro -
lite smaklöst nästan...
hahaha jag tjänar mer än min m2b så jag får ge morgongåva så han klarar sig om jag går bort
så ok. Pomodoro, vi har båda rätt.
Men jag väljer nog att bortse från det där med jungfrudomen...
Min man fick en klocka. Killar brukar gilla klockor. En del gillar secret boxar också men... på bröllopsmorgonen har ju de flesta män möjlighet att så att säga kolla "live".
Gav f.ö. upp tanken på secret box på ett tidigt stadium, maken gillar ju bara foton på mig som han själv har tagit, dvs där jag har ögonkontakt med just honom och inte en anonym fotograf. Kan man ju förstå.
Om man ska ha morgongåvan för att "bli försörjd" när maken går bort vill jag ha samma som denna fru...
Det sägs att en bonde aldrig gjort så mycket för en koskull
eg ska det nog låta så här
"Vad gör inte en Bonde för sin Koskull?"
detta är alltså vad jag vill ha www.teleborgsslott.se/
jag ska ge nåt till min m2b... han köpte min förlövnignsring (rätt dyrt) så jag vill ge honom någonting som han kan hålla för restan av hans liv av liknande kostnad