• Miapix

illamående+mens +gravid?

I morse fick jag äntligen min efterlängtade mens. Kondomen sprack en gång förra månaden och jag har varit orolig för en ev graviditet. Speciellt eftersom jag har mått konstant illa i en vecka (gör det fortfarande) samt haft en svag mensvärk under en veckas tid oxå. Men i morse kom alltså mensen och det var inte lite heller... Visst inte finns det någon risk att jag är gravid, eller? Vad beror mitt illamående på? Någon som varit med om samma? I dag ska jag börja m p-piller igen efter 3 månaders uppehåll, yasminelle. Någon som har testat det? Tacksam för svar! Kram!

• Svar på tråden illamående+mens +gravid?
  • Louise14

Hej, Detta är kanske inte riktigt vad du ville höra, men jag tror att det finns en chans att man är gravid även om man har blödning. Dock tror jag inte att det är vanligt, så det är säkert inget att oroa sig för, men om du ändå vill lugna dig och vara på den säkra sidan, kan du ju göra ett grav.test.

• Misha**

Det kan också finnas risk att blödningen är ett tidigt missfall. De allra flesta graviditeter slutar faktiskt i ett missfall, men i sånt tidigt skede att kvinnan inte ens är medveten om det utan tror det är en vanlig menstruation.. Tror du ska kolla upp det med läkare, speciellt om du mått illa.

Svar på tråden illamående+mens +gravid?