• M+J

Dragerade mandlar?

Hej,
    funderar vad ni tänkt ha i era presentaskar/tyllpåsar?

Tyckte traditionen om 5 mandlar jag läste om här igår lät fin men var köper man det i Sverige?

Tror jag helst skulle vilja ha vita med sockerdragering som inte smälter och kladdar så som chokladvarianten i sommarvärmen... tycks ju vara ett sydeuropeiskt fenomen, undrar vad det kostar där jämfört med här...

Tacksam för tips! fundersam...

• Svar på tråden Dragerade mandlar?
  • Bride2Be2007

www.elvasfavors.com har lite mandlar

själv efterlyser jag silverdragerade chokladhjärtan! har hittills bara hittat på utländska siter

• Bride2Be2007

såg just att den senaste var chokladdrageer med mandelform ;)

• Bride2Be2007

hittade mina hjärtan på denna sida... 540 kr för 1000 hjärtan hmmm....

• Lena+Mattias=sant

Det finns. Odense marsipan har det.

• M+J

Tack tjejer!

hittade just en annan tråd i samma ämne, "5 mandlar" nu funderar jag hur man bäst packar sin mandlar. En tyll/organzapåse är ju ofta 7*10cm typ och då kanske det ser lite snålt ut med 5 mandlar i? Hur gör ni? Sett små nätknyten också, hur fixar man sådana, kan man göra enkelt själv? Eller köpa någon liten box...

Tycker det är ganska dyrt ändå men både riktiga och chokladmandlar, är det någon som har någon aning om vad det kan kosta att köpa på sig i utlandet, sydeuropa typ?

Tack så hemskt mycket igen!

• Bride2Be2007

inte en aning faktiskt men det borde ju vara billigare att köpa själv på plats..om man ändå ska åka ner så.

Tänkte på en sak, silverdrageerna - är ju äkta silveröverdrag, undrar om det kan vara så nyttigt egentligen??? Kanske inte ska äta fööör mkt bara :P

• Lena+Mattias=sant

Bride2Be2007: Silver och de andra ädelmetallerna går rätt genom kroppen så äter man för mycket blir man lös i magen :)

• M+J

då var ju traditionen om att bara äta 5 smart då! ;)

• Brudiaug

Annars kan man ju köpa dom via exotic snacks också. Finns där naturgodiset står i butiken. Där finns ju även Wienermandel som jag tänkte använda det är ju billigare också än att åka utomlands och köpa dom.

Svar på tråden Dragerade mandlar?