• Soya

Avbryta när lusten försvinner..?

Knepig fråga kanske.. Men kanske finns det fler som har varit med om det?

Det har hänt att jag har velat haft s*x "bara för att", för att det var länge sen sist och jag längtar efter närhet. Men sen när vi väl satt igång så har jag inte varit tillräckligt upph*tsad och det kommer jag på mitt i akten (efterklok som jag är).

När detta har hänt så har jag blivit ledsen (på mig själv) och bara velat att saml*get ska ta slut, har inte vågat säga ngt till min kille utan bara låtit honom köra tills han kommer och det är över. Det är det att det känns inte bra inombords i mig, men jag vet inte hur jag ska säga det till honom mitt i??!! :-O

Oftast har vi jättebra sex (med jättebra menas mysig, innerlig, givande och tagande) men ibland så blir det såhär tafatt, dåligt och icke-kommunikativt. Jag önskar jag vågade säga mer hur det känns när vi ligger där i sängen men jag kommer aldrig på hur jag kan säga det på ett bra sätt. Jag är väl så rädd för att säga fel och göra honom ledsen, sårad eller osäker.

*svammel svammel*

Min fråga är om det är någon som känner igen sig eller kan ge mig råd?

• Svar på tråden Avbryta när lusten försvinner..?
  • Lena+Mattias=sant

Det är itne något annat typ av sex han skulle vilja där du itne är invålverad på samma sätt?

Bröstsex? Oralsex? Nedsprutning?

• Joleen

Ibland är jag inte så sugen på att ha penetrationss*x men då kan jag ju tillfredsställa min partner med handen eller oralt.

Vad händer om du stannar upp och frågar honom om han inte bara kan hålla om dig istället, att du behöver det mer? Det hade inte min man haft några problem med, han hade fattat det utan att tappa självförtroendet, men alla är ju olika. Du behöver ju inte nödvändigtvis be honom sluta med det han gör utan be honom börja med något annat, så slipper du känna det som att du utstrålar missnöje med prestationen!

Alla har rätt att känna sig lite nere och kroppsligt/sexuellt distanserade ibland, känn inget dåligt samvete för det!

• Soya

Jag har ju lust till sex, det är väl bara det att jag kanske hade behövt mer förspel, var väl inte tillräckligt "uppvärmd". Oftast har vi kört igenom förspel rätt fort och hoppat in i själva akten, men ibland behöver jag uppenbarligen mer (det är olika).

Bra idé att inte bara be honom sluta utan föreslå ngt annat. Men om jag känner mig rätt så måste jag tänka ut en plan B innan för i sängen kommer jag aldrig på ngt bra att säga. :-S

• jocelyn

Spontanråd; Avbryt om du känner att det är obehagligt/gör ont/du inte vill/inte är redo fysiskt etc. Du gör dig och mannen en otjänst om du "genomlider" det hela. Säg istället "hmm..det känns inte riktigt bra för mig, jag var inte riktigt redo" och så kliver du av -eller ber honom kliva av. Föreslå sedan att ni gör något annat, kanske smeker varandra etc som inte är så "komplicerat". Kanske väcks lusten då så ni kan försöka på nytt eller så får ni "nöja" er med ett litet framsteg så länge.

att lyssna på kroppen är A och O, du vill inte utveckla någon 6-ångest eller få smärtor!

• rosesarered

Jag tycker att du ska avbryta om det känns dåligt för dig och faktiskt strunta i om det kanske inte är " ett bra tillfälle"..

Det har hänt nån enstaka gång att det inte känts bra för mig eller gjort ont. Min pojkvän ser oftast på mig/ känner av att jag inte är "med" och då brukar det bli fysiskt omöjligt för honom att fortsätta samlaget/ han frågar mig om det känns dåligt osv.

Om du har en vettig kille så tror jag att han inte direkt blir upphetsad av att det inte känns bra för dig, oavsett hur upphetsad han varit innan. Det är min erfarenhet.

• Soya

Jag har en vettig kille, men han e väldigt försiktig av sig. Han har sagt att han har känt sig osäker i sänghalmen ibland, och då e jag ju rädd för att om jag säger något som är dåligt så blir han än mer osäker nästa gång.

Men jag hör ju själv att det är en ond cirkel. Lösningen ÄR ju att kommunicera mer så han blir mer säker och jag slipper "genomlida" ett s*mlag fastän lusten försvann mitt i..

Tack! Ni e bra kloka ni!

• lilla söta fröken fräken

det är oschysst att avbryta helt mitt i tycker jag. Jag skulle inte göra det. Inte bara för att lusten försvinner lite. Har man gett sig in i leken så har man.

En annan sak är om en plötslig smärta uppstår eller något mer påtagligt inträffar.

Se till att jobba på längre förspel och ha bara sex om du vet att du vill hela vägen, det är inte roligt för honom om du ändrar dig mitt uppe i samlaget.

• jocelyn

Men du, lilla fröken, man KAN ju faktiskt tillfredställa varandra på andra sätt! Man behöver inte lämna någon "high and dry" utan kan med fördel fortsätta med handen etc. Att tvinga sig till något är inte hälsosamt. Det oschysta ligger i att fakea eller göra sånt som inte känns bra - själv skulle jag bli gruvligt ledsen om jag fick veta att min partner hade "ställt upp" för att vara "schysst"...

• lilla söta fröken fräken

jocelyn - jag håller med dig faktiskt. Avbryta helt är oschysst men tillfredställa den andra på annat sätt är bra.

• rosesarered

Soya,

jag tvivlar inte på att du har en vettig kille:)
    Jag kan förstå om du är rädd för att han ska känna sig osäker pga den bristande lusten men egentligen så har det inget att göra med honom. Det är bara inte rätt tillfälle eller sinnestämning för sex.

Hmm min kille är nog väldigt lyhörd för hur det känns för mig, han brukar märka på en gång om jag känns "borta" och då vill han absolut inte fortsätta, han brukar tappa lusten själv också då (mjukna) som jag redan skrev ovan.. Så även fast jag erbjuder mig att smeka/ göra annat brukar han avböja.

Lilla söta fröken,
    jag tycker inte att det är taskigt att avbryta om det verkligen känns helt fel. Speciellt med sin pojkvän/make, nån som älskar dig av hela sitt hjärta blir knappast sur eller tycker att det är taskigt om man avbryter. Det ska ju känns bra för båda två!

• jocelyn

Det skulle behövas fler smileys här...nu ville jag skicka en sån där som vinkar och ser lite glad ut men det får bli en sån här istället; :)

• Princess Nightingale

Prata med din kille nagon gang nar ni inte har sex. Att avbryta mitt i kanske inte kanns sa bra for nagon av er, speciellt om det ar forsta gangen man ska prata om det. Sag vad du ibland kanner och fraga honom vad han skulle uppskatta att ni gjorde. Han kanske vill borja om med forspelet igen eller hitta pa ngt helt annat for att komma i stammning. Vet han vad som verkligen gor dig upphetsad, och vet du vad han tycker om. Det ar lattare att bli upphetsad om man ser att den man alskar njuter.

Det viktiga ar att du inte har sex om det inte kanns ratt. Annars kommer du bara bli orolig att det ska handa fler ganger och da gor det verkligen det! Leder sakert bara till dumma onda cirklar dar du inte vill ha sex sedan. NI maste prata och TESTA olika saker for att komma fram till en bra losning for ER!

Lycka till!

• Soya

Ond cirkel, ja, det vill jag inte hamna i.

Vi har redan pratat om det här och det var ju mkt enklare än jag trodde. Han råkade nämligen se tråden när jag satt vid datorn och läste den, det var försent att stänga ner fönstret för plötsligt stod han bara där och såg skärmen.

Nåväl, vi fick det ur världen iaf och nästa gång behöver jag inte tveka vad jag ska göra. Jag ska säga som det är. Så enkelt. Killar e för härliga (och vi tjejer för omständiga ibland .

Svar på tråden Avbryta när lusten försvinner..?