• HannaKristina

Frankrike, Vingård, slott??

Planerar e minibröllopsresa till Frankrike. Vill helst bo på någon mysig vingård/slott eller liknande.

Är det någon som har något bra tips?

MVH Hanna

• Svar på tråden Frankrike, Vingård, slott??
  • MrsH2b

Om man tycker om golf (vi spelar inte), spa och fantastisk natur kombinerat med mycket god mat och mumsiga viner sa ar detta stalle att rekommendera.

Min m2b overrraskade mig och vi var dar forra helgen, Finns massor med pittoreska vingardar att besoka inom promenad avstand.
    Rummen bestar av separata sma "hus" med lyxig provencalsk inredning:

www.st-endreol.com/light_french/HOME.html

• Brud i Thailand....

Har varit i området Champagne och det var jätte kul och mycket mysigt, passar ju perfekt med lite bubblor :o)
    Nära Paris är det också. Finns lite att läsa här : www.vagabond.se/vb/reportage.aspx

• AochH

Vi tänkte också åka till frankrike, fast ta en längre tur med bilen. Planerar att stanna i Provence några nätter och letar vingårdar, slott, hotell för fullt. Fler tips någon?

• Jempa07

Hej hej,

Det finns väldigt mysiga och fina ställen kring Bordeaux och Cognac - både vingårdar och cognacsdestillerier. Otroligt mysiga och romantiska ställen.

F.ö. rekommenderar jag starkt området kring Nice - svårslaget faktiskt... vacker natur, mysiga ställen, god mat, gott vin osv.

Svar på tråden Frankrike, Vingård, slott??