Problem med förlovningsannons?
Jag råkade ut för något (i min mening) väldigt märkligt igår. Jag och min sambo ska förlova oss nästa vecka och vi tänkte sätta ut annons i både den lokala tidningen som finns där vi bor och den lokala tidningen som finns i den stad där jag växte upp. Det var inga problem att sätta in annons i "vår" tidning, det gick att göra på nätet och var väldigt smidigt. Vad gällde den andra tidningen så kunde man inte göra det på nätet, så jag ringde igår och frågade hur man gjorde.
Tanten jag pratade med var väldigt otrevlig och sa till att börja med att jag skulle ringa från mitt hemnr för att de skulle kunna verifiera att det var rätt person. Vem med "vanliga" kontorstider kan det?! Jag pendlar dessutom 10 mil tor varje dag, vilket gör det ännu svårare. Sen sa hon att förlovningsannonsen endast gällde lokalbor, och eftersom jag bodde i en annan stad så skulle jag inte få annonsera. Jag tappade verkligen hakan, vad är det för policy?! Jag sa att jag var uppväxt i stan och fick något snorkigt svar tillbaka. Efter mycket om och men gick hon med på att jag skulle få sätta in en annons, men hon var otrevlig hela tiden och dubbelkollade inte ens stavningen i våra namn. Väldigt dålig service helt enkelt.
Är det någon mer som har råkat ut för något liknande?