Blev hippad igår
Igår blev jag verkligen grundlurad av mina kära kollegor på jobbet.
Klockan var strax före 16, jag höll på att duka in till ett möte. D ropar en kollega på mig i korridoren. (inte helt ovanligt det brukar hon göra när ngt strular med datorn) Så jag går dit och ska hjälpa till. Kollar på hennes dator och hon säger...- det verkar ha löst sig nu men kom med här...jag följer efter och i rummet brevid har alla tjejer på kontoret samlats med en flaska champagne och snacks...jag fattade absolut ingenting. Det är ett tag kvar till vi ska gifta oss, inte förrän den 25 augusti, så jag var inte alls beredd.
Det tar verkligen ett bra tag för kronan att trilla ner.
En kollega frågar- du har väl inget särskilt inplanerat ikväll..
- Jo, jag ska jobba....
- Näe det ska du inte, svarar en annan kollega.
- Jo, hos XX fru med servering....
- Näe det ska du inte svarade de nästan i kör
Då trillade kronan ner ;oD
Till saken här det att XX tidigare frågat om jag kan hjälpa till och servera på en del fester under våren. Brukar göra det lite extra så där. Tycker det är roligt. Så jag blev inte förvånad när han kom för ca två veckor sen och frågade.
Så det blev skumpa och sen bar det av till en lokal där vi alla fick skjuta med pistol /revolver. Första omgången gick inte sådär jättebra för mig...min "gubbe" var helt blank medans de andras "gubbar" hade massa skotthål i sig. ;o(
Sen bytte jag vapen och då gick det bättre. ;oD
Det var riktigt häftigt. Så nu ska vi nog utmana grabbarna på kontoret.
Efter det så bara det av till en restaurang för en härlig middag och en massa snack. Det var verkligen hur mysigt som helst.
Hade verkligen inte förväntat mig någonting. Men det var super roligt.
Blev mest förvånad över att de hade lyckats hålla det så hemligt. Jag brukar nämligen alltid komma på dem som försöker lura mig. Men denna gång visste inte min M2B någonting så det var väl kanske därför de lyckades. Han är inte så bra på att hålla hemligheter *ler* Jag läser av honom direkt.
Det var verkligen en oförglömlig kväll. Helt underbart tervligt och mysigt med kollegorna från jobbet.
Ha en underbar helg allihop!