• lotta49

Snart är det dax....:o)

Sitter nu här och ska snart få barn nummer tre.

Är i vecka 38 och var inne den 17/4 då jag haft en hel del förvärkar. Hade öppnat mig 2 cm men sen dess har inget hänt. Någon som har tips på hur man kan få fart på det hela?

Är så himla trött på detta nu, help!!

• Svar på tråden Snart är det dax....:o)
  • emmtil

de vanliga... gå i trappor, bada bastu, ta långpromenad o älska.. sen de som pasr en bäst. fast ja tror att de kommer när de vill i vilket fall som helst :) men GRATTIS till tredje barnet! va härligt! Själv sugen på ett andra.. men men får se. Hur långt e de mellan barnen o hur gammal e du om ja får fråga?

• lotta49

Jag är 27 år gammal, min äldsta blir åtta, min andra blir 4 så det är precis 4 år mellan barnen. Jag tycker det är en bra ålder, min minsting är så medveten om att hon skall få ett syskon och hon tycker det är spännande med magen som mamma har.

Hon ska pussa och krama på den hela tiden

• emmtil

Låter härligt! Ja ett till sku va skoj.. så härligt med barn! Hoppas de går bra m förlossningen då. fast du e ju van :) fast sägs ju at man aldrig blir de. E så olika m alla säger de som vet. Tagit reda på va de e för en liten där? Fått några mera känningar?

• lotta49

Hej igen! Ja, i natt var det uppesittarkväll, ofrivillig alltså Med kraftiga förvärkar så jag sov nog endast 1 timme.

Tog ingen det nu på förmiddagen lite grann, har mest som molnande värk i magen och ryggen, inte så kraftiga värkar som jag hade med tvåan.

Kan ärligt säga att jag är livrädd för förlossningen, har verkligen glömt bort allting.

Eftersom tvåan kom på tre timmar från start till mål ( 1 cm till 10 cm) har min stora fasa varit att jag inte skall hinna in till sjukhuset den här gången.

Nu bor vi tack och lov väldigt nära så förhoppningsvis ska det gå bra.

• lotta49

Just det, nej det gick inte att se på ultraljudet var det var då "lillen" där inne låg hoprullad som en boll.

Har två tjejer sen tidigare så det vore skoj med en lite grabb den här gången.

• emmtil

Men då e de säkert snart på gång :) Härligt! Ja de heter ju att de går fortare för varje barn man får.. oftast så vill säga. Men de går säkert bra! Ha nog själv glömt hur de va.. värkarna minns man inte hur kändes. Fast de va så härligt när de höll upp vår lilla dotter när hon kommit:) Den känslan glömmer ja aldrig! Ja har ni t¨vå tjejersen tidigare kan de ju va skoj m en grabb. fast blir säkert kul vilket som. Tog ni reda på va de andra sku bli m? Vi gjorde de inte... ville ha de som en överraskning! Vet inte hur man sku m nästa om de sku bli..
    Du får försöka vila mycke ifall de e på gång snart.. att du orkar! För fast de går fort e de ju en stor grej som händer..

• lotta49

Hej igen! Kan tillägga att vi nu är på G in till förlossningen efter att jag sedan förmiddan fått kraftiga värkar igen. Hoppas att det hänt något nu och att vi slipper åka hem igen.

Jag har inte tidigare velat veta vad jag skulle få, tycker det är roligare om det är en överraskning. Annars är det lite som att öppna julklappen på midsommar

Sen är det ju som blivande mormor säger, det är ju inte ett kön man väntar, utan ett liv

Jag återkommer men om det tar lite tid vet ni vad jag pysslar med det närmsta dygnet

• emmtil

Hoppas att de e på gång då :) Härligt!
    Lycka till o hoppas allt går bra!

Skriv hur de går!

hoppas de tar lite tid :)

• mrsfiffin

Lycka till och berätta snart hur allt gått!

Vi vill sätt igång med "barnproduktionen" (trist ordval!) direkt efter bröllopet i sommar, så jag hoppas att vi ganska snart väntar barn för första gången... hoppas att det inte dröjer alltför länge...

• lotta49

Hallå igen! Nyss hemkommen från förlossningen utan bebis men med ett datum i handen!

Om ingenting händer innan onsdag kommer jag att sättas i gång efter samråd med läkaren.

Är egentligen inte beräknad förrän 8 maj men har haft problem med värkar och blödningar sedan vecka 25 så därför tyckte doktorn att jag inte skulle behöva "lida" mer

Jag är ju ganska slut i både kroppen och knoppen så man vill därför inte riskera att jag ska bli snittad för att jag är för utmattad helt enkelt!

Känns skönt att veta att det kommer snart och min m2b är uppe i det blå just nu och bara väntar och väntar.

Det är nämligen mitt tredje barn och hans FÖRSTA så han är verkligen på helspänn!

Jag återkommer med mer info så fort något händer men snart så....

• mrsfiffin

Vad skönt för er! Hoppas att ni får möjlighet att förbereda er lite och vila nu inna ert gemensamma barn kommer!

• emmtil

Då e de ju riktigt snart :) Va roligt!

Vila så mycke du bara kan!!

Så du haft så jobbigt sen vecka 25.. jobbigt! Men hoppas allt går bra. fast de gör de nog! Kan tro din m2b ser fram emot de.. de gjorde min m men m skräckslagen förtjusning.. fast han va m hela tiden o va otroligt stöd.

skriv hur de går.. man e ju lite nyiken :)

Lycka till iaf o GRATTIS igen!

• Fru Henax

Åhh, det här var ju en jättespännande tråd! En liten BT-bebis på G!!

Lycka till med allt, lotta49!

• lotta49

Hej igen alla och tack för era peppande ord! Sitter nu här hemma och räknar ner dagarna.

I natt sov jag HELA natten, något jag inte gjort på tre månader! Jag och min m2b tror det beror på att vi nu har ett datum och att jag därför kan slappna av på ett helt annat sätt.

Alla i min närhet är på helspänn, mamma håller snart på att gå upp i linningen!!

Hon ringer minst 4-5 ggr för att kolla läget, hehe

Har förvärkar hela tiden men det hjälper med varm rispåse och mycket kärlek från m2b.

Satt och tänkte på att vi faktiskt har fått barn innan slutet på den här veckan, rätt häftig känsla faktiskt!

• emmtil

De e lite häftig tanke... vet att man e förälder inom några dagar!

Känns säkert lugnare nu när ni vet datum me tanke på hur du mått sista tiden.
    Men hur ha du orkat me tanke på att du har två barn sen tidigare o inte fått sova sista tiden? Fast kanske går när man vet att de e en liten underbar varelse som kommer efter allt :)

Hoppas på fler goda nätter att du sen orkar!

Sköt om dej!

• lotta49

Hej! Tack vare en underbar m2b som tagit hand om barnen alla tidiga mornar, skickat till dagis och skola, fixat middag samtidigt som han passat upp på mig...

Utan honom hade jag aldrig fixat det !!
    Jag har passat på att vila på dagtid de få timmar som gått men inget slår ju en hel natts sömn.

Fick dock sova lite när vi var in till lasarettet, fick en morfinspruta på natten som jag tvär-däckade av så 3 ½ timme blev det i alla fall och det är guld värt för mig.

• emmtil

lotta49

Tänker på dej :)
    Hoppas allt går bra!

Svar på tråden Snart är det dax....:o)