• jankx

Färga på röda slingor? vet ni?

Halloj!
    Var hos frissan igår o slingade mitt mellanbrunahår i röda/koppar slingor.. Var noga med att jag INTE ville ha så randigt men det blev det ju så det sjöng om det
    Så nu undrar jag om jag ska våga köpa en vanlig intensivtoning i nån kopparfärg och färga över slingorna, i hopp om att färgerna ska bli mer jämna. Vad tror ni? Nån som testat???
    Vill inte att bara testa och så blir håret grönt ...

• Svar på tråden Färga på röda slingor? vet ni?
  • Ninni7

Röd färg är alltid svår. Har den starkaste färgen av rött men även testat röda slingor (då i mellanbrunt hår). Den röda färgen försvinner lätt och man får färga väldigt ofta. Även om du färgar över dina slingor så är risken att hela håret blir väldigt ojämt. Prata med frisören och se om hon kanske har ett tips om du vill färga själv. Tänk också på att röda slingor kan vara svåra att färga över.

• jankx

Ninni7

Tack för ditt svar! fast det var ju inga roliga nyheter.. Får nog ta o ringa frisören helt enkelt. Tack igen!.. kunde sett värre ut om 2h om det inte var för dig.

• turturskatan

Prova att tvätta håret några gånger med vanligt schampoo(helst inte färgbevarande) så minskar den röda färgen i intensitet och håret känns mindre randigt. Om inte det funkar så tycker jag att du ska gå tillbaka till frisören som du sa. Men som sagts så är det svårt att rätta till röda färger, det kräver sin frisör.

• Cahe

Jag skulle tipsa dig om att höra av dig till frisören direkt! Dom vill ju göra ett bra jobb och är du inte nöjd så sprids det ju ganska snabbt. Jag är helt övertygad om att hon har några bra tips till dig!!
    Ger du dig på att färga och fixa själv så kan det lätt bli helt fel och ännu svårare för henne att fixa till det.

Lycka till!!

• Ninni7

Det var så lite så. Bra om man kan hjälpa någon. Eftersom jag själv har "stoppljusrött" hår så vet jag hur svårt det kan vara. Framförallt slingor har en tendens att bli lite märkliga i tonen och behöver ofta färgas om. Men det är snyggt om man får det rätt!!! (Kan tillägga att frisören som färgade mina slingor även lyckades färga hela min panna, min öron och bak i nacken....behöver jag säga hur arg jag blev...) Men till slut färgade jag hela håret själv och har så gjort i fyra år och fått mycket beröm för min knallröda hår. Ibland är själv bäste dräng :)

• Phidelie

Jag skulle avvakta några dagar. Slingorna dämpas efter några tvättar och blandas med resten av håret. Är du fortfarande inte nöjd, gå tillbaka.
    En intensivtoning i en kopparfärg färgar över slingorna som du har gjort och du får ett mera "helt" resultat. Vet inte om det är det du vill uppnå.

• jankx

Phidelie

Jo det är precis det jag vill uppnå! och en toning såklart, jag skrev färga, fel fel. Så jag kan göra det?!
    ica here I come..

• Anneleigh

Jag är frisör och skulle råda dig att gå tillbaka till den frisör du var hos. Har du sagt att du inte vill ha det randigt är det hennes skydlighet att rätta till det som blivit fel.
    Dessutom är röda färger det svåraste att få till och framförallt få dom att sitta kvar i håret en längre tid.
    Du kan som någon sa innan testa att tvätta håret några ggr för att se om dom dämpar sig lite. Även om du färgar hela håret med koppar så finns dina slingor där och har du otur blir du orange i håret. Det kan hända att det krävs en avfärgning och det kan du inte ge dig på själv. SÅ som sagt gå tillbaka till din frisör igen

• Phidelie

Håller med Anneleigh, det KAN bli hur tokigt om helst. Det är inget som garanterar att det håller sig snyggt. Så enklast och säkrast är att gå tillbaka.

Jag gillar att experimentera så lyssna kanske inte på mig (Är frisör oxå)

• Anneleigh

Phidelie

*skrattar* det gör jag med men å andra sidan vet jag oxå hur jag ska reparera det jag ställer till med. Och just röda färger är svårt. Jag har hår förbi midjan som jag färgar på egen hand, just nu är det blåsvart. Ingen toning utan färg *S* vet att jag antagligen är galen men men toning sitter inte fast på mig. Dessutom står jag och klipper toppparna på egen hand oxå blir så bra så *Skrattar*....

• jankx

Tusen Tack för era svar!!
    Jag tar nog en tripp till frissan...

Ha en fortsatt trevlig dag!

Svar på tråden Färga på röda slingor? vet ni?