Gift men inte förlovad?
Fler än vi som inte är förlovade vid giftemålet... eller förlovar ni er innan? Är det märkligt att "bara" ha en vigselring? Känner mig förvirrad...
Vore kul att få höra hur ni har gjort
Fler än vi som inte är förlovade vid giftemålet... eller förlovar ni er innan? Är det märkligt att "bara" ha en vigselring? Känner mig förvirrad...
Vore kul att få höra hur ni har gjort
Vi skippar förlovning och jag ska bara ha en snygg ring. Tycker det är snyggast. Och jag har aldrig fattat det där med förlovning. Det känns som ett sätt att lägga beslag på nån tills man hinner gifta sig! Titta, han har en ring, alltså är han upptagen typ. Nä det går bort för oss. Vi gifter oss direkt och ingen vet om det.... inbjudningarna blir en stor överraskning!!
Vi ska "bara" gifta oss och inte förlova oss, så jag ska bara ha en ring. Jag känner många som bara har en vigslering. Min ska inte ens se ut som en traditionell vigselring, utan vara i vitguld med en stor rosa safir. Jag tycker att man ska göra det som känns bäst!
Vi förlovade oss aldrig. När vi väl bestämt bröllopsdatum, kändes det inte så spännande/viktigt längre att förlova sig .. så vi spenderade energin på bröllops planeringen istället ...
Jag har bara en ring. Kan ju vara passande att få en andra ring vid något annat tillfälle ... Min man har hintat lite grann ..
vi har aldrig förlovat oss heller,men jag har valt att ha 2 ringar iaf mest för att jag tycker att man ser "mer gift ut" då
Jag gör som Liinda_e, inte förlovad men kommer att ha två ringar då vi gifter oss.
Jag och min blivande hoppar över förlovning i den betydelsen att vi byter ringar. Vi kommer att byta ringar i kyrkan i stället så att vi får varsin vigselring. Men eftersom jag nog trots allt vill ha två ringar så ska jag få en likadan ring som min vigselring på kyrktrappan precis innan vi går in och gifter oss.. Så i slutändan kommer jag att ha två likadana ringar, en "förlovningsring" och en vigselring.
Hej!
Jag är gift men inte förlovad. Har bara en ring o för mig känns det hur bra som helst. =)
vi förlovar oss 1 minut över midnatt in på bröllopsdagen.jag vill absolut ha två ringar.
hehe vad mysigt det lät...
hur ska ni göra då?
Nyfiken! ge mej inspiration!
Är inte ringförlovad och känner inget behov av att vara det heller. Jag får en bred vigselring med en diamantrad i så det blir ring tilräckligt på fingret ändå. Och ringar på fotona är inget problem trots foto innan vigsel för vi tar bara på oss vigselringarna under fotograferingen.
För mig är förlovning att någon friat och den andre sagt ja, att man kommit överens om att man ska gifta sig. Alltså även om man inte har ringar.
Så jag räknar att vi har varit förlovade sedan december fast vi inte köpte ringar förens i mars.
Jag hade oxå bara tänkt att ha en ring från början, men blev övertalad till två. Mina ringar passar så bra ihop, köpte dem samtidigt, så jag är jätte nöjd med det valet.
Det beror nog en hel del på utseendet på ringarna om det är snyggast med en eller två. Men det är absolut inget måste med två ringar. Man gör som man känner.
vi ska förlova oss innan vi gifter oss, men jag vet redan nu att jag bara vill ha en ring! tycker det är snyggast helt enkelt! vissa här inne har sagt att de tycker man ser "mer gift ut" när man har vtå ringar, men man vet väl själv om att man är gift (förhoppningsvis!) och varför ska man då bry sig om vad andra tror/tycker! Jag och sambon ska ha likadana förlovningsringar, släta i vitt guld (hans lite grövre). Sen till vigseln vill jag byta ut min mot en enkel enstensring i vitt guld!
mitt val om två ringar kom när jag hört mej lite för ,tex min mamma tyckte alltid att det var trist att folk komenterade med att säga - jaså du är förlovad.....
hon ville ju att alla skulle se att hon var gift där av gav hon mej rådet att skaffa 2 ringar och det fick mej att ta sista beslutet
När vi bestämt oss för att gifta oss åkte vi till en guldsmed och när vi fick de första ringarna förlovade vi oss inom 30 min, vi kunde inte hålla oss.
Sen får vi de andra ringarna lagom till vigseln.
Vi hade planerat att gifta oss utan att förlova oss men sen hann vi inte till det datumet vi ville så vi förlovade oss på den datumen och skaffar snart ringar. Men jag vill bara ha en ring så jag skaffar ingen extra ring till bröllopet (ska gifta oss borgerligt)