Gift men inte förlovad?
Fler än vi som inte är förlovade vid giftemålet... eller förlovar ni er innan? Är det märkligt att "bara" ha en vigselring? Känner mig förvirrad...
Vore kul att få höra hur ni har gjort
Fler än vi som inte är förlovade vid giftemålet... eller förlovar ni er innan? Är det märkligt att "bara" ha en vigselring? Känner mig förvirrad...
Vore kul att få höra hur ni har gjort
" Förlovning är ett tillkännagivande av att en parrelation avser att leda till äktenskap. Efter att ena parten friat till den andre, och denne svarat ja, så är paret förlovade fram till dess att vigseln fullbordats."
Med eller utan ring...
Lycka-75 . jag har en kollega som gjorde så. De förlovade sig inte, utan gifte sig "bara" och har "bara" en ring. Så visst går det.
jag vet ett par som inte skulle förlova sig utan bara gifta sig istället.
Men dagen för bröllopet närmade sig och dom började smått ångra sig lite över att inte få ha en fin ring att visa på fotografbilderna som togs innan vigseln..
Dom gjorde slag i saken och förlovade sig i samband med att dom åt frukost på själva bröllopsdagens morgon... På så sätt hann dom även med några timmar som förlovade, fick glänsa med ringarna på fotona och fick även sina två ringar vid vigseln sen...
Så har även många andra gjort har jag sett under mina år här på BT... så det är nog många som rannsakar sig nrä bröllopet väl blir verkligt.
Vi kommer bara att ha en ring, inte för att vi inte är förlovad utan för att vi kommer att omdesigna våra förlovningsringar och bygga ut dem inför vigseln...
Känns inte alls underligt med "bara" en ring, det känns underbart och speciellt!
Vi är inte heller förlovade utan kommer bara att ha en ring. Känns hur bra som helst!
Vi har inte förlovat oss med ringar, fast som någon skrev ovan så innebär ju förlovning att man skall gifta sig- och det skall vi ju.
Och man behöver ju inte ha "bara" en ring för det. Jag får två ringar vid vigseln och min man får en.
Min kusin var inte ringförlovad innan hon och hennes sambo gifte sig. Iofs så hade dom väl inte ens planerat att gifta sig, men var till slut tvugna att göra det p g a en vårdnadstvist....
Nå, i vilket fall som helst så fick min kusin 2 st ringar under själva vigseln
Två av mina arbetskamrater beslutade sig också för att gifta sig. Dom var inte heller ringförlovade innan. I deras fall har båda bara en ring. Vet att många här har kommenterat att speciellt hon bara har en ring, men hon tycker inte att det spelar någon större roll. HON vet att det är vigselringen och dom la ner extra mycket pengar på den Däremot har hon nu börjat fundera på om dom inte ska köpa en ring till åt henne för att hon ska få 2 ringar..
Vi är förlovade med ring men vi kommer ändå bara ha en vigselring sedan. Vi har valt att köpa en ny ring och inte använda förlovningsringen tillsammans med våra vigselringar.. men jag tycker det känns skönare med en ring istället för två..
faktiskt att innan jag hängde här så visste jag inte ens att man brukar ha två ringar.. de jag känner ha alla bara en ring ;)
ölandstok, det är lite som du säger, innan man började hänga här hade jag en ganska avslappnad inställning till våran dag, men efter att surfat runt en del så känns det som det finns så mycket måsten, bör och tradition kring bröllop så jag blir alldeles svettig...
En ring blir bra...jag gav en liten hint till min sambo att om inte annat får han köpa mig en fin ring som morgongova som passar med vigselringen, vips så har man två. att det sedan inte är en förlovningsring behöver ju ingen veta
Enligt min definition är ni redan förlovade, med eller utan ringar (tänker lite som "blueberrypie" om det här)! Om ni inte har skaffat någon förlovningsring innan, så kan ni ju om ni vill lägga "överskottet" på lyxigare vigselringar. Det finns inget "måste" alls, gör precis som ni känner!