Tårta Linköping
Var hittar man prisvärd och god bröllopstårta i Linköping?
Var hittar man prisvärd och god bröllopstårta i Linköping?
Förra helgen var jag och sambon och försökte kolla upp just detta. Vi bor i Umeå, men gifter oss i Lkpg, eftersom han kommer därifrån.
Vi besökte tre ställen. Först gick vi till Lanemos (på Västra Vägen). De hade flera olika tårtor med olika fyllningar att välja mellan, dvs du kan själv komponera den. En tårta utan tårtställning kostar 13,50 kr/biten där. Vill du ha ställning och pynt på tårtan kostar det mer, men det är ändå prisvärt.
Nya konditoriet i Tannefors hade ungefär samma priser, och dessutom väldigt hjälpsam personal. Men utbudet var nog lite mindre (därmed inte sagt att det var litet).
Slutligen besökte vi Tårtverkstan. Vilket hantverk! Har ni råd att lägga mellan 36-43 kr/biten så är det verkligen dit ni ska gå. Katarina som äger butiken är dessutom supertrevlig.
För vår del slutar det nog med att en kompis gör tårtorna, så därför kikade vi bara på tre ställen. Hoppas att det kanske hjälper litegran.
Tack för hjälpen!
Vet du hur lång tid innan man ska beställa tårta?
Om du ska beställa vanliga tårtor från konditori så behöver de inte så lång framförhållning. Det beror på när du gifter dig, om det är mitt i semestern eller under vintern. Men beställ gärna så snart du bestämt dig.
Katarina på Tårtverkstan kan bara ta emot ett visst antal brudpar per vecka, så om du vill boka henne bör du kolla upp det så snart som möjligt.
Vi ska ta våran tårta från Silvanas konditori på Tanneforsvägen/gatan(kommer inte ihåg vad den heter ).
Han har nog ett rätt begränsat utbud men en bra prisbild. 23 eller 25 kronor biten var det. Vit marsipan och ett vattenfall av marsipanrosor, i valfri färg, o gröna blad.
Väldigt fin...
Värt att kolla på tycker jag.
Lycka till!!
Tack för tipsen, ska kolla upp tårtprojektet snart!
Kan verkligen rekommendera Tårtverkstan!!! Vi hade vår Bröllopstårta därifrån. SÅÅÅ tjusig! Var så det gick ett "ahhh!" genom gästerna när tårtan ställdes fram.
Tannefors Hembageri!
Verkligen underbart goda och den var riktigt fin dessutom, tårtfatet var barskrapat efteråt
24kr biten dessutom!
Fru Cinderella:
OHHH va kul att höra att Tannefors är bra! vår cateringfirma tar tårtan därifrån, men jag har inte sjäv varit där än!
Man kan inte få se något kort på er tårta???
Mirja78
Klart ;)
Kika på www.brudparet.net, ligger mot slutet under festen
Jag kan rekommendera Tannefors bageri. Vi ska ta deras "apelsintårta" men göra om den lite så det är två lager chockladsockerkaka och ett lager vanlig sockerkaka och sen lägga vit marsipan med riktiga rosor som dekoration. Jag har provsmakat våran och kombinationen apelsin och chocklad blev jättegott (om jag får säga själv).