Bröllopstårta i Stockholm...
Söker tips på bra ställen att beställa bröllopstårta på. Gifter oss i Huddinge i juni, så någonstans i de trakterna.
Vill ha lite priser, hur de var i bemötande, m.m.
Söker tips på bra ställen att beställa bröllopstårta på. Gifter oss i Huddinge i juni, så någonstans i de trakterna.
Vill ha lite priser, hur de var i bemötande, m.m.
vi köper från chokladfabriken. har än så läge bara gott att säga om dom. vi fick komma ditoch provsmaka, kolla på designer och beställde, gick smidigt och bra, tror vi ger 45 eller om det var 49kr/ bit plus leveranskostnad.
vi har beställt från ICA MAXI, de tar 18kr/biten för vanlig tårta och 25kr för bröllopstårta tror ajg. vi har beställt vanliga moussetårtor, de var jättegoda när vi provsmakade! och jättebra service oxå!
vi har bestellt från gourmandise... yums! vi smakade förre veckan och har även nu bestämt hur det skulle ser ut... kostar 45 kr/st
måste lägger till att Gourmandise finns i Årsta
Klart bästa tårtmakarna i Stockholm (och resten av Norden om man ska se till tävlingsresultat) är Handgjort Stockholm som ligger i Fruängen. Tjejerna som äger och driver butiken är otroligt duktiga och tillmötesgående. De är väldigt lyhörda för kundens önskemål och gör fantastiska tårtor. Vill du ha en tårta som är helt outstanding både i smaker och utseende ska du absolut ta en sväng förbi dom. Jag har ätit deras tårtor vid ett flertal tillfällen och alltid varit helt lyrisk över smakerna, och har nu även beställt min bröllopstårta från dom. Kommer med största sannolikhet att bli en med mjölkchokladmousse och en mörk chokladganache med päronkonjak. Man är ju en sucker för choklad.... (De har en hemsida med jättefina bilder så att man kan få lite inspiration www.handgjortstockholm.se)
Jag var på bröllop i somras där de beställt tårta från Chokladfabriken. Det var den godaste tårtan jag ätit i hela mitt liv, så för oss blir det garanterat därifrån!! Rekomenderas!!!
Vi beställde våran tårta på Thelin`s vid fridhemsplan, den var underbar
Centrina: tråkigt att det inte hade några prisuppgifter på sin hemsida, eller vad man kan beställa för tårtor. Men det såg ju jättefint ut! Vet du vad de tar per bit?
Ett annat tips är Puss&Kram Choklad som ligger i Sickla. Har iofs aldrig provat deras tårtor, men jag älskar den lilla söta butiken och de har fina exempel på tårtor där med!
De har inga priser på sin hemsida för att det är så olika beroende på vad man vill ha för smaker och dekorationer osv.De har inte heller någon lista på tårtor eftersom de anpassar efter kundens önskemål och arbetar ut olika förslag som kan passa just din smak. Om man säger vad man tycker är gott ger de förslag på olika smaker och innehåll. Du får alltid provsmaka tårtorna du är intresserad av och kan ta med hem och fundera. De brukar ligga på ca.45kr biten för bröllopstårtor och då får man ju en tårta som är skräddarsydd för en själv.
Det låter ju kanon!! Man kanske inte ska vara så insnöad på Chokladfabriken ändå..haha.
Chokladfabriken har också jättebra grejor men jag tycker om det härliga personliga bemötandet hantverkskunnandet och engagemaneget hos tjejerna på hangjort. Huvudsaken är ju att man hittar något som passar en själv, och det är ju aldrig fel att gå runt och smaka tårta
Oj, vad många svar! Tack så mycket, skall kolal igenom och se vad som passar oss
Vi beställde vår från Ica Maxi och är SUPERNÖJDA. Bra priser. Bild på tårtan finns på www.familjeliv.se. Sök på medlemmar, Julianna. Bildgalleri.
Bruden06: Vilken fin tårta! Vilken smak ha de Ni i er tårta! Vi funderar också på att beställa hos ICA Maxi...
hade skulle de ju vara... :)
Bruden06
Vilka fina bilder! Alla från bröllopet. Jag kommer också vara gravid i sommar när vi gifter oss
Vilken Ica Maxi var det ni beställde från? Har alla så man kan beställa tårtor? Vad var det för styckpris per bit.
Jättefin tårta från ICA Maxi! Vi funderar på att beställa från ICA Kvantum i Sickla = superbilligt eller i Norrtälje i en ICA-affär. Vi gifter oss i Norrtälje och skulle slippa transportera tårtan så långt.
Gå in ooch titta på www.cakehousekatarina.se en bra plats för insperation. Rekomenderas