• laxpate

Kan jag verkligen vara gravid??

Då ska vi se...behöver verkligen er hjälp...förrförraveckan dvs. veckan innan påsk så åt jag Selexid (penecellin) mot urinvägsinfektion. Det står på den att den kan påverka p-piller. Jag har en P-stav i som jag haft i ett och ett halvt år utan problem.
    Nu förra veckan så va jag på konstigt humör..arg om vart annat och ledsen och började gråta om vartannat...
    Idag mår jag så ialla att det känns som om jag ska kräkas..=(

Vet inte om allt detta är psykiskt..för jag kan väl inte märka av grviditeten redan om det vore så att jag blivit gravid veckan innan påsk..eller hur??

• Svar på tråden Kan jag verkligen vara gravid??
  • Joleen

Ta ett graviditetstest, det är så himla svårt att säga. För ett par månader sedan mådde jag konstigt i flera veckor, hade ont i magen, var ständigt hungrig, mådde illa, humörsvängningar etc. Trodde att jag var gravid men testet visade negativt!

• laxpate

ja jag tog ett förra evcakn o det var negativt...men jag var gravid för snart 10år sen och då tog jag massa tseter o alla va negativa..sen plötsligt va ett positivt...då visste jag att ngt va konstigt då jag hade mens iom. att jag åt p-piller men nu sen jag haft min p-stav så har jag ingen mens..=(

• Joleen

Ge det ett par veckor innan du gör om testet. Det är svårt att bedöma när man inte har mens, jag vet. Vill du ha barn så kan du ju vänta ett par veckor och sedan boka en tid hos gynekolog/barnmorska för ett test, vill du inte så kan du ju göra om det ett par gånger inom de närmaste veckorna.

• laxpate

ja gud..jag vet verkligen inte vad jag vill..alltså jo jag vill gärna ha barn..men känns lite tidigt i vårat förhållande...men mest av allt vill jag nog bara veta

• Louise14

Laxpate: har du gjort ett gravtest?

Är det inte så att pencillinen kan påverka pillren om de hamnar samtidigt i magen? Har för mig att ingenting kan påverka p-stav, men vet inte säkert. Om det är ås att du blev gravid veckan innan påsk så behöver du nog inte ens använda dig av morgonurin för att se bra resultat på ett gravtest. Men kan man ju alltid göra för att vara på den säkra sidan.

• Nanna3000

Om du har ett utomkvedshavandeskap kan testet ändå visa negativt, men du lär defenetivt känna av det (smabon jobbar på akuten och säger att de är ganska lätta att diagnosticera)

Svar på tråden Kan jag verkligen vara gravid??