• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080505 blivandefruandersson08 ? danielatheresew.weddingannouncer.com

080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 snitte ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080802 angelica79 ? angelicarichard.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 madlin ? linjer.blogspot.com
    080809 Jenny_Åland ? blogg.gamman.se/Jenny_Åland

sajber.pillan ? home.gamman.se/pillanochkjelle
    chickpea
    Budgetbrud2008
    Finlandssvensk

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html
    5. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m2038902.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6
  • MrsNyberg2B

Gaaah - Besiktning av bilen. Kan bli dyrt att åtgärda det.. Avgassystemet är helt kass. Måste ringa pappan och höra om han kan hjälpa till.. Roligt, roligt!

• Rheannon

Norrsken: Oj, nä det var ingen liten bit ni ska flytta. Vi bor i Tullinge, Ett par stationer ifrån Södertälje.

MrsNyberg2B: Ska ni ha stort bröllop? Mysigt att gifta sig på nyårsafton. Det hade nog varit ett alternativ för oss om inte min far hade fyllt år då.

• MrsNyberg2B

Norrsken - Aha! Men nu tycker man att de borde ringa.. När skulle du börja där?

• Pumpkin

MrsNyberg: Ajdå, det lät inte alls kul!

Rheannon: Jaha, det är ju inte långt från Södertälje
    Folk tror att vi är galna som bara tar vårt pick och pack och flyttar så långt, men vi har båda familj därnere (i Stockholmstrakten dvs) så för oss känns det inte alls konstigt. Eller... Jo, lite kanske

Har ni några funderingar på datum för vigsel då?

• Pumpkin

MrsNyberg: Jag pratade ju med dem förra torsdagen, och då sa han att de verkligen var intresserade och att vi skulle höras igen inom en vecka, så då trodde ju jag att de skulle ha ringt senast i onsdags, men icke. Så jag tänkte ringa idag, men nej, då har de stängt!

• MrsNyberg2B

Rheannon - Nej, inte så stort. Sådär 40 pers räknar vi väl med, inkl. barn. Inte mycket släkt, utan mer vänner, dels för att det annars blivit jättestort och dels för att vi kände att vi ville ha lite mindre och med de människor vi bryr oss om, som står oss nära.. Nyårsafton blev det för att vi förlovade oss då, så det sluter liksom cirkeln. Och det är en bra festkväll. Fokus blir inte bara på oss, utan också på nyårsfirandet vilket vi tycker är perfekt!

Norrsken - Jag skulle morrat jättemycket!!! Löjligt att ha stängt idag, bara för det är klämdag, jag menar - du vill ju veta..

Nu måste jag gå och fixa käk, om en timme är det jobbet....

• Rheannon

Norrsken: Ja, vi har pratat om slutet på juli, början på augusti.
    Vi ska försöka bestämma datum nu i helgen.

• vårbrud2008

Nu är vi hemma igen efter en fika hos sambons farmor, som fyllde 88 år förra lördagen, och en runda på Maxi. Sambon och sonen klipper gräset och jag har städat nästan hela huset. Puh.....
    Passar på att ta ett ryck när sonen är ute så man får städa ifred. Annars brukar jag städa undan och han plocka fram.

madlin
    Nej, jag mätte inte galet. Jag var ju gravid när jag tog måtten men bara i 3 månaden, och vi hade bestämt datumet till våren 2008. Då skulle jag först ha fött barn och sen vet man ju inte hur mycket man går ner i vikt efteråt så det var olika själ. Men nu blev ju inget av detta av, så jag hoppas att det går att sy in klänningen i augusti. Min granne är syslöjdslärare så jag hoppas att hon kan hjälpa mig.

• madlin

MrsNyberg2B: åh, fanns de några fina iskubsformer på Åhlens då? :) Måste fixa gips snart och fixa med, så man slipper göra allt i sista stund.

Va jobbigt med ångest, antar att du inte vad som ligger o trycker för att de ska bubbla fram?

vårbrud2008: ah.. ja just de, så var det ju! De blir nog bra med klänningen ska du se, du gifter dig ju 3 veckor efter oss såg jag ju nu. Minns ju att ni ändrade datum och allt också när man tänker efter *dum*

• Pumpkin

MrsNyberg: Precis! Fast det är himla skönt att typ alla företag vi svara för har stängt idag - det ringer inte så mkt då

Rheannon: Aha! Ja vi ska ju gifta oss 19/7, så det får väl räknas som mitten av juli då?

vårbrud: Du är duktig du! Förstår att du vill passa på att städa undan när sonen är ute, det brukar inte bli så effektiv städning med småbarn i hasorna

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6