• wegi

förlovningsfest??

Jag undrar helt enkelt hur många av er som har haft någon typ av förlovningsfest? Och hur gamla var ni då när ni förlovade er?Gifte ni er inom ett år efter er förlovning?
    Jag vet inte själv hur jag skall gör med förlovningsfest, efetrsom vi kommer att gifta oss rätt så fort efter vår förlovning.

• Svar på tråden förlovningsfest??
  • ~L8~

Vi förlovade oss den 11/11-06.
    Helgen efter så ville några kompisar att vi skulle gå ut och några stycken, vi var nog tolv personer. De hade gjort upp i förväg att de skulle bjuda oss på mat o vin. (Det blev våran fest). Det var trevligt!
    Nu gifter vi oss 070707.
    30 och 33 år är vi.

• Cahe

Vi förlovade oss den 17/12 -06, eftersom vi gjorde det i USA så blev det ingen fest.
    Vi kommer att gifta oss den 13/10 -07, mitt i planerander nu alltså!!
    Vi är 27 och 29 år

• Finlands tjejen

Förlovade oss 1.10.2004 gifter oss 18.8 2007
    Vi hade fest en vecka efter förlovningen för vännerna typ 15-20 pers hemma hos oss.

• matildas

Vi förlovade oss 10 mars i år, vi gifter oss den 29 september! så det blir inom ett år!
    Jag är 18, han är 22! Jag hinner fylla 19 före bröllopet :)

• Hanna76

Vi förlovade oss förra året, och vi hade inte någon förlovningsfest. Jag fyllde iof 30 ett par dar efter så då hade vi fest ändå.

• laxpate

min kompis när de förlovade sig hade en middag med närmaste släkten..mamma pappa syskon osv. på ulriksdahl värdshus..helgen efter bjöd hem vännerna på tilltugg och mousserande samt sen gick ut på krogen med sina kompisar gemensamt hela gänget...det tycker jag va ett trevligt sätt att fira =)

• rosesarered

Vi förlovade oss 31 mars i år, jag är 21 och han är 23.
    Det kommer troligen att bli en långvarig förlovning då vi inte har råd med ett bröllop inom ett år.
    Vi är båda överens om att vi vill ha ett fint bröllop och väntar hellre ett tag ( och sparar pengar) istället för att ha ett budgetbröllop inom ett år.

För att komma till saken så hade vi förlovningsfika för våra föräldrar. Vi bjöd på kaffe och godsaker och hade gjort det extra mysigt hemma hos oss med rosor och hjärtljus.
    Det var väldigt uppskattat av våra föräldrar att bli bjudna hem till oss för att fira!

Svar på tråden förlovningsfest??