• laxpate

OT: Doppresent (min kille ska vara gudfar)

Hej

Min kille ska vara gudfar på ett dop och vi har ingen aning om vad vi skall ge i dop-present...ngt förslag ngn? TYcker sånt där som silverskedar m.m känns så himla trist..Smycke känns också lite halvtrist...det kommer ju ta år innan bebisen kan använda det =(

• Svar på tråden OT: Doppresent (min kille ska vara gudfar)
  • Joleen

Ett vin som ska lagras i t ex 20 eller 30 år. Att öppnas på en viktig dag!

Pengar på ett bankkonto?

• helenekl

Kan ni inte köpa sån där lera där de kan göra ett avtryck på barnets fot eller hand och sen gör man en tavla av det?

Minns inte vad de heter men typ www.lifestone.com eller något sånt har jag för mig

• TigerLinn

varför inte köpa en reg skylt till barnvagen med barnets namn coh födelsedagum på?

• Lainan

Vi köpte en spargris, eller rättare sagt en traktor, i tenn till min kompis barn. Tyvärr hade han redan fått det, så jag bytte ut den och köpte, efter samrådan med barnets mamma, 2 barnkammarböcker. De ska tydligen vara väldigt bra.

• förhoppningsis

en spargris som symbol, öppna ett bankkonto där ni varje månad stoppar in en slant

• TigerLinn

kom på en sak till på swedbank kan man beställa handmålade spargrisar i porslin i olika storlekar... med barnets namn på...

• förhoppningsis

attans vad snabb jag är på att skicka

ett annat förslag är Alstrid Lindgrens böcker, finns en variant där alla böcker har omslag som passar ihop. eller nalle puh boken med orginal teckningarna

• TigerLinn

kom på en sak til hehe

man akn beställa sagobäcker där man själva väljer namn på karatärerna.. tex mamma, pappa, mormor någon kompis nanm m.m

• ladymarmelade

Min dotter får pengar insatt på ett konto varje månad från sin moster, som är gudmor.
    Inte mycket, utan 50 kr/mån. När hon blir 18 får hon tillgång till kontot, och det lär bli en populär tillgång :)
    Tycker det är en jättebra idé, precis som förhoppningsis skrev.

• förhoppningsis

en bra start till antingen en lägenhet, bil, resa efter studenten eller körkortet. Det ska jag ge till mitt gudbarn.
    även om det "bara" är 50 kr/månaden så blir det ju nästan 11 000 kr
    lägger man 100 så blir det ju dubbelt upp.

Svar på tråden OT: Doppresent (min kille ska vara gudfar)