• Maves

Vad ger man Medhjälparna?

Vi kommer att ha en Tärna, en Bestman, två Toastmasters på vårat bröllop, alla är våra närmaste vänner! Vi kommer också att ha en kompis kompis som sjunger i kyrkan.

Fråga 1. Har ni några tips om vad man kan ge dom som tack för hjälpen, efter bröllopet? (alt. på bröllopsfesten)

Fråga 2. Hon som sjunger i kyrkan som vi inte känner, bjuder man henne på festen? (jag har träffat henne en gång och min blivande har aldrig träffat henne...)

Tacksam för lite tips.

• Svar på tråden Vad ger man Medhjälparna?
  • Zemiramis

Vi gav våra medhjäplare ett jättefint set med olivolja och vinäger i vackra flaskor. Kostade runt 150-200 kr per set.

Och, nej. Jag skulle nog inte bjuda med solisten om jag inte kände henne.

• 11 augusti

När jag var värdinna på min systers bröllop fick jag (och övriga som bidrog förstås) en fin champagneflaska - med motiveringen att den skulle korkas upp vid m2b:s frieri.... Det tog 7 år nästan innan han kom till skott, så flaskan tog vi vid ett annat tillfälle tidigare. Men det tycker jag var jätteroligt att få, och med en fyndig formulering.

• Maves

Det där med champangeflaskorna var faktiskt en riktigt rolig grej! Två av dom har nämligen pratat om förlovning, men ingenting tycks hända..
    Men en är nykterist så till den kan man kanske komma på nått annat. Tack för tipsen!

Svar på tråden Vad ger man Medhjälparna?