• jagärsåkär

    Brasiliansk: höll på att dö!

    Jag vaxade benen (ajajajajajjaaj) och så gjorde jag en brasiliansk vaxning också! AAAHHH! Höll på att dö!! DÖ!! Gud vad ont det gjorde! Tjejen som gjorde det blev helt svettig av att lugna & samtidigt plåga mig i över en timme.

    Fast jag måste säga att kompensationen när jag kom hem och m2b fick träffa "den nya brasilianskan" som jag kallar henne gjorde att det är värt det. Men HUR STÅR NI ANDRA UT? Några tips? (mina hår var för långa! Det var en orsak + ingen tidigare erfarenhet)

  • Svar på tråden Brasiliansk: höll på att dö!
  • förhoppningsis

    prova att smörja med Emla eller annan lokalbedövande salva innan.
    Japp det gör ont i början men sen blir det som att plocka ögonbrynen, känns inte

  • Fröken Malm

    jag tyckte det gjorde ondare att vaxa benen än brasilianskt, i synnerhet runt vristerna. Men jag hade tagit en virre whiskey innan jag gick dit......

  • Balinda

    kan nån berätta.. tar man bort allt? är det inte lite pinsamt? skyler man sig på något sätt eller ligger man där och e naken på underkroppen?
    kanske dum fråga men jag har ingen aning...

  • c_t

    Balinda

    När du vaxar är du naken på underkroppen ( brasiliansk )
    Det är inte pinsamt men det är klart att det känns avklätt. De som jag gått till är oerhört professionella och efter ett tag så slappnar man av, bortsett från smärtan då. Det var just smärtan som gjorde att jag valde att ta bort det permanent med laser.

  • Bruden blå

    VARNING!!! för Gamla Stans Laser & Kirurgmottagning. Dom är svartlistade. På svarta listan hamnar dom företag som inte följer allmäna reklamationsnämndens beslut.
    Kan ju nämnas att utöver det som jobbar den läkaren där som varit med i flera stora skadalartiklar i kvällstidningarns det senaste året. dvs kvinnan som dog under fettsugning, hon som blev av med läpparna efter en läppförstoring mm.
    Läs själva och googla gärna på hans namn och företaget. det finns fler som är missnöjda.
    www.radron.se/templates/news____6992.asp

  • c_t

    Jag har iaf inte haft några som helst problem med Gamla Stans Laser & Kirurgmottagning. Kollade upp tjejen som gjorde mina behandlingar och henne fanns det absolut ingenting på.

  • Engäst

    Men...alltså...varför????? Jag kanske är för gammal...men varför????

  • Balinda

    c_t
    TAck.. då känns det lite lugnare burkar ta bort det mesta själv men det så himla bökigt...ska nog testa till bröllopet.

  • Bruden blå

    Nu har jag gjort min första laserbehandling. bikini + armhålor ska jag göra nu.
    Det gick bra mycket snabbare än vad jag hade kunnat gissa, men det g jorde också en bra bit ondare än vad jag hade trott.
    så nu får jag hoppas att det ger bra effekt. om 7 veckor skall jag tillbaka för nästa behandling.

  • Beatrice B

    Jag har gjort brasiliansk vaxning hur länge som helst, och det känns knappt. I början fick jag ta en Alvedon innan, men efter ett par gånger gör det inte ont. Det beror nog på vem som gör det också. Agnes på salong Benan i Lund är extremt proffsig och trevlig. Jag kan verkligen rekommendera henne!

Svar på tråden Brasiliansk: höll på att dö!