Bröstförminskning
Jag funderar på att förminska mina bröst (från F-kupa till B-kupa)
Finns det någon här inne som har gjort det, var har du gjort det, hur gick det, hur ont gjorde det, är du nöjd ?
Tacksam för alla svar
Jag funderar på att förminska mina bröst (från F-kupa till B-kupa)
Finns det någon här inne som har gjort det, var har du gjort det, hur gick det, hur ont gjorde det, är du nöjd ?
Tacksam för alla svar
Hej.
Gjorde min bröstförminskning på citadellkliniken i Landskrona. Jag är jätte nöjd, och det konstigaste av allt är att jag hade inte det minsta ont efteråt. Varken i brösten eller i plånboken för landstinget betalade. :D
Har du fler undringar så e det bara att fråga!
hej
jag har gjort. gick från dd till c kupa. resultatet e jättebra men jag håller inte med att det inte gjorde ont. jag har väldigt ont lång tid efterråt. dem skär ju väldigt mycket i en. runt bröstvårtan och så vidare. en mycket större operation än förstorning. Men det var värt pinan för jag är jättenöjd..
:)
Varför gjorde ni en förminskning? Pga smärta i ryggområdet, för att de hängde eller nån annan orsak?
Har funderat på en förminskning, men har ingen aning om hur det går till.
Har storlek 70dd-e just nu. Det jag skulle vilja är att få dom en aning fastare, inte direkt mindre. Är det ett lyft som gäller då eller inlägg kanske? Hur pass mycket fastare blev brösten av en förminskning?
Hoppas nån vil svara :)
Jag gjorde min förminskning pga olika stora bröst. Hade typ stor D/ E på ena bröstet och andra var ca. C. Han tog bort ca 300g har jag för mej, på det stora och kan det ha varit 50g på det andra, sen lyfte han dem för att då var det större chans att de skulle bli lika.
Har haft problem med att köpa bh och tröjor innan men nu är det iaf inga problem.
Jag kan ju säga att fasta har de blivit!!! Nu har det iofs "bara" gått tre månader sen ingreppet, exakt slutresultat får man efter 6 månader.
Jag e nöjd och verkligen glad att jag har gjort detta.
Hoppas att du kommer fram till vad som blir bäst för dej.
Godnatt!!
Toffsvipan: Nej det gör inte ont faktiskt, håller med Minoo! Jag är jättenöjd och gjorde det på en privatklinik i Stockholm.
ninjan: För att jag föredrar små bröst och för att slippa värk Vill du ha e-kupan kvar är det lyft som gäller, men då kommer de att hänga igen av tyngdlagen med tiden. Vill du ha inlägg till lyftet blir de ännu större och tyngre.
Har beställt tid för att träffa en läkare och prata igeom detta nu, är lite nervös...
Lycka till :)
Berätta hur det gick sen.
Enligt dr jag gick till så sa han att det är en mkt MINDRE op att lyfta/förminska brösten än att förstora och att på en skala 1-10 så ligger ett "lyft" på 2 och bröstförstor. ligger på typ 9...
Simsalabim - Underligt. På alla tv-program (dokumentärer) och även av kirurger har jag fått höra raka motsatsen, att en förminskning är den största kosmetiska bröstoperationen man kan genomgå och att flertalet varit nära döden/faktiskt dött av operationen. Man öppnar ju upp hela brösten och tar bort en massa så det är absolut ingen liten operation det handlar om. Dessutom kan man skada mycket mer, tex förstöra amningsförmågan, förlora känseln osv.
i värsta fall kan bröstvårtan dö.. Huah..
Sorry, jag vill själv göra en förminskning i framtiden och jag skriver inte för att skrämma någon, men det ÄR en stor operation.