• cinapuff

    Stockholmsbrudar nya kompisar 5

    Loppan 75:
    Tack för den utförliga beskrivningen!! Med den ska jag nog klara av att hitta dit. Och enligt vissa här (läs: Gumsestumpan) så ska ju Muggen vara nåt alldeles extra!

    Och Cahe: Hensidan var jättefin! Funkade perfekt när jag testade!

    Ses i morgon!

  • cinapuff

    Nej! Din stackare!
    Du skulle ha kört på jordgubbspajen istället. Den som egentligen var en hallonpaj...

    Tack för en trevlig kväll för övrigt!
    Får väl hänga kvar här i tråden på BT under sommaren och hålla koll på er så man inte missar nåt viktigt liksom...

  • cinapuff

    Åh, tack Cahe!
    De var jättesöta! Hm.. Undrar om de är för söta för att gå hem hos sambon tro?
    Jag får lobba lite... =)

  • cinapuff

    Jag vill också fika! Men kan inte en endaste dag i nästa vecka... Om ni inte flyttar fikan söderut vill säga..?

    Ha så himla kul iaf, jag tänker på er och saknar er!

  • cinapuff

    Ååhhh... Hade jag varit i stan hade jag självklart hängt på!
    Jo, jag har börjat jobba nu. Fullt upp igen. Slut på att disponera sin egen tid... Men snart är det semester igen! Får väl se fram emot det så länge...

    Kram på er!

  • cinapuff

    Tjenare brudar! (Liiite fyndigt var det väl allt, eller...?)
    Hoppas att allt är bra med er allihop!

    Själv har jag haft en helg från helvetet (och det är bara lördag kväll så den är inte ens slut än...)
    Det började med att jag löneförhandlade/sa upp mig i torsdags och igår åkte vi ner till södra danmark för att fira sambons bror som äntligen tagit examen efter sex år. 200m från brorsans hus ska vi svänga vänster och står stilla och väntar på att det ska bli fritt från mötande trafik när en lastbil plötsligt dundrar in i oss bakifrån i 60-70km/h. Som tur är klarar sig alla i bilen utan större skador men vår nya fina bil (3v) blir bara mos och får bogseras till närmsta Audiverkstad. Sen börjar den låååånga jakten på en hyrbil. Eftersom bilen är så ny så har vi fortfarande nån sorts mobilitetsgaranti som går in och täcker kostnaden, men att hitta en hyrbil modell större verkar dödsdömt.. Hur sjutton stuvar man in 4 vuxna människor och all packning som gick in i bagaget på en A6 kombi i den lilla opel vi blir anvisade?? Det går inte inser vi när vi försökt... Jag kan nu av erfarenhet tala om att det finns ytterst få stora hyrbilar i danmark! Till slut jagar de iaf fatt i en A6 sedan som stod i Köpenhamn och kör ner den åt oss (bara sisådär en 20 mil...) och nu är vi äntligen hemma. I morgon ska jag bara sova. Hela dagen! Så trött är jag just nu...
    Men den kära lillebrodern tog ialla fall sin examen och alla är glada och nöjda! Utom vi möjligtvis då som nu står utan semesterbil.. Vi som skulle bilat ner till Wien. Typiskt!

    (Förlåt om det här blev lite långt, behövde bara skriva av mig lite. Men tack för att du läst hela om du nu läser det här!)

  • cinapuff

    Cahe

    Jag får väl vara glad för att det var danmark och inte paris då! :)
    Nä, inga större personskador. Lite ömma nackar, en ond arm och en sedan tidigare taskig rygg som knappast blev bättre av det här. Men läkarteamet och ambulanspersonalen på platsen kollade igenom oss och gav oss klartecken att fortsätta.. Men för säkerhets skull tänker jag nog gå till läkaren här hemma i morgon. Är fortfarande öm i nacken och har haft konstant huvudvärk sen nån timme efter krocken...

  • cinapuff

    Hej igen tjejer!
    Hoppas ni får en mysig fika i morgon!

    Själv var jag hos doktorn i måndags, han konstaterade en lätt hjärnskakning, en låsning i bröstryggen samt bristningar i musklerna i nacke och rygg.. Och när doktorn frågade så kom jag på att jag faktiskt både varit ordentligt yr och mått illa i helgen. Fick hursomhelst recept på lite olika tabletter och order om att ta det lugnt i ett par dagar. Så det är vad jag gör för tillfället...

    Tur i oturen att jag inte är i stan, då hade jag blivit jätteledsen om jag inte kunnat hänga på er och fika. Kram på er och hoppas ni får kul förresten!

    Ps. Sambon var och hämtade våra ringar i eftermiddags och nu håller han på att reta mig på sms hela tiden (han är kvar i Sthlm). Han säger att de är sååå fina och att jag minsann inte ska få se dem innan dagen D. Men det ska vi nog bli två om!

  • cinapuff

    Cahe

    "Men jag måste ju få en chans att prova ringarna innan september så vi inte står där i kyrkan och du inte får på dem!!"

    Tror du han går på den...?

  • cinapuff

    Hej på er!
    Hoppas att ni har en härlig sommar tjejer!
    Och att ni har bättre semesterväder än vi hyar här i söder, tror nästan det har regnat konstant i mer än en vecka nu...

    Och Cahe:
    Kan bara hålla med BröllopA om att Thomas Szabos smycken är underbara! Men själv ska jag ha ett treradigt halsband av silvergrå sötvattenspärlor från Snö, den har de gjort matchande örhängen åt mig på Pärlshopen i Sturegallerian, kan varmt rekommendera dem! Vill man ha något unikt så gör de smycken precis efter ens egna önskemål!
    Och sambon kom förresten hem med våra ringar i fredags kväll... Gissa om jag har provat dem typ hundra gånger sen dess? När det väl kom till kritan så var han lika nyfiken på hur de skulle se ut på som jag var... Och han har provat sin egen ring flera gånger också!

  • cinapuff

    Ååhhh..! M&M:s med initialer och datum, kan det bli gulligare..? Är riktigt avundsjuk nu Cahe!!

    Vi har gjort ordentliga framsteg nu! Lade våra inbjudningskort på lådan igårkväll.. Ska bli spännande att se reaktionerna! Fast de flesta är ju såklart såpass nära vänner/familj att de redan vet om det.. Men ändå!
    Och fick nyss ett mail från sekreteraren i kyrkan vi ska gifta oss i. Vår präst har tid för vigselsamtalet två timmar innan vigseln.. Ska se om jag kan flytta på det, annars blir det till att planera om allt annat, fotograf, frisör mm..

  • cinapuff

    BröllopA:
    Jag får låna paraply av en kompis som gifte sig i höstas. Hon har varit på g att sälja dem, men nu får jag låna dem innan hon gör sig av med dem..

    Jag kommer nog tillbaks till storstan första veckan i augusti, behöver du flytthjälp eller..?

  • cinapuff

    Fick förresten precis svar från kyrkan igen (de är snabba på att svara minsann! ) och tiden för vigselsamtal är nu ändrad till kl 11 dagen innan. Mycket bättre!

  • cinapuff

    BröllopA:

    Du anar inte vad jag gör för lite citronmarängpaj!!

  • cinapuff

    BröllopA

    Jag är ju inte den som är den, blåbärspaj funkar säkert det med..! Är den bara hälften så god som citronmarängen så är den ju ljuvlig!!

  • cinapuff

    Å jag vill som vanligt hänga på, men 55 mil är kanske lite i längsta laget för en fika..? Fast å andra sidan brukar det vara fantastiskt trevliga fikor med er tjejer!

Svar på tråden Stockholmsbrudar nya kompisar 5