• M&H

Juli 2008

Nyfiken om det är fler än vi som ska gifta oss i Juli 2008?

• Svar på tråden Juli 2008
  • Pumpkin

Glömde säga att budgeten är exklusive bröllopsresan, men det kanske du förstod Den hade vi tänkt önska oss pengar till i present

Det där med trycksaker varierar från dag till dag, vissa dagar känner jag mig tokpeppad att göra allt själv, men nästa dag så vill jag bara låta någon annan göra det Men jag tror det blir så att vi gör det själv ändå, de korten jag skulle vilja beställa är alltid de dyraste
    Ni då? Gör ni själva eller?
    Vad har ni tänkt er för mat? Buffé? Sittande middag?

• sommarbrud08

ja jag trodde de också
    ja precis så känner jag också.. hade vart kul att göra allt själv.. lite mer personligt, man samtidigt väldigt fint och framför allt skönt när någon annan gör de åt än
    Vi har inte riktigt bestämt.. men de lutar mest åt sittande middag.. ska ni ha alkohol till självkostnadspris eller står ni för de?

• Pumpkin

Hmm, det beror nog lite på om vi tar oss ner till Tyskland eller ej innan bröllopet. Gör vi det så kanske vi bjuder på drickat, men annars har jag inga problem med att ta självkostnadspris eller nånstans runt där - typ en tia för ett glas vin eller en öl osv.

Har ni tänkt nånting på vart ni vill åka på bröllopsresa? Om ni ska iväg alltså

• sommarbrud08

ja precis.. vi har också tänkt ta oss ner till Tyskland.. ananrs gör vi nog så att vi har nått billigt pris för vin och öl
    ja vi ska åka till Thailand,men vi åker inte direkt efter bröllopet utan de blir i december.. ni då? vart ska/vill ni åka? åker ni direkt efter bröllopet?

• Pumpkin

Vi har tänkt åka på drömresan till USA! Flyg till New York, vara där några dagar, flyg till Seattle eller San Fransisco och sen bila ner längs kusten till Los Angeles. Förhoppningsvis blir det ca 3 veckors semester direkt efter vigseln

• sommarbrud08

ååhh va mysigt de lät blir nog en kul och mysig upplevelse och bröllopsresa
    Nu ska jag iväg och jobba i 2 timmar.. känns lite meningslöst.. men de va en på jobbet som va tvungen att gå lite tidigare.. ha en bra dag så hörs vi förhoppningsvis senare

KRAM

• Vesne

Ja man längtar verkligen tills man spricker! Speciellt idag när jag va ute och kollade klänning!

Vi skall gifta oss i Makedonien, stort bröllop med ca 250-300 personer och allt enligt makedonska traditioner, så det lär ju vara full rulle i 3-4 dagar!

Vi har bokat lokal, jag har valt klänning och bukett och tårtan har jag valt!
    Ringarna har vi också kollat på! Men det finns ju en hel del kvar, vi tjejer är ju så fulla av idéer och vill ha massa detaljer!

• ulliskallis

Va kul!
    Vi ska också slå till nästa sommar. Vi har varit tillsammans i 7 år och nu är det dags! Spännande! Det blir en borgerlig vigsel med min m2bs bror som viger oss. Vi har stor släkt och ganska många vänner som vi gärna vill ha en härlig fest med... någonstans mellan 80 - 100 gäster tror jag. Vi har egentligen inte kommit så långt i våran planering mer än att vi har hittat ett datum som passar.

• sommarbrud08

Vesne: oj de va inte lite gäster
    va mycket ni har hunnit gjort.. känns som vi ligger långt efter er i vår planering precis som du säger vi tjejer vill ha så mycket detaljer och mer än va killar vill tror jag

ulliskallis: kul att din fästmans bror ska viga er känns ju väldigt personligt!
    vi har inte heller kommit så långt i planeringen så du är inte ensam

• Vesne

Sommarbrud, det är mkt folk, men makedonerna skall alltid bjuda alla haha! Men det ska blir otroligt roligt!
    Jag har gjort det för det är roligt att planera, men sen blir väl ändå inte allt som man vill ha det!

Svar på tråden Juli 2008