• Diffy

Plantanias, grekland, vill veta allt....

Vad tycker ni om det området?
    Hittade ett hotell som heter Plantanias Mare, och ligger 800m från bycentrum, ngn som bott där?

Vill höra både dåligt och bra om plantanias

vi tänkte åka dit på bröllops resa i 2veckor, kan man fördriva tiden så länge där? och är de ett romantiskt ställe å åka till?

• Svar på tråden Plantanias, grekland, vill veta allt....
  • Balinda

vi var där en vecka för ett par år sedan. jättemysig stad med maasor av restaurager som ligger uppe i bergen.
    sen har du ju hela Kreta att upptäcka när du är där. Chaina e jättefint. Knossos.. det finns massor att göra.

• Duchess

Vi var där i somras, och förlovade oss faktiskt på en stenpir i Platanias :)

Två veckor bara på plats tror jag blir tråkigt, men om ni t ex hyr bil några dagar och kör runt så tror jag inte att ni får tråkigt.

• Diffy

puffar på :) vill höra mer :)

• Randis

Diffy: Kreta är underbart så jag tror inte ni får tråkigt! Däremot så skulle jag råda er att hyra bil i några dagar. Åk rätt över ön genom fina bergsbyar, tex Spili, ner till den södra delen, tex Preveli och Plakias. Där finns många mysiga små byar och fina stränder att upptäcka.

Ni kommer att få det superhärligt!!

• N&N

Har varit mycket på Kreta, senast i somras och instämmer med Randis råd, se er om med bil.

• Diffy

hur är trafiken på kreta? rörig eller som det är när man är utomlands? ;)

Men platania är ett bra ställe? :)

• Randis

Diffy: Trafiken är rörig men med is i magen och sunt förnuft så går det bra. Efter ett tag kör man ungeför som kretensarna...

Jag har inte bott i Platania men dock i Kata Stalos en bit bort och det var mycket trevligt. Jag har bott desto fler gånger i Platanes och Adele utanför Rethymnon och där trivs jag mycket bra. Men som sagt, hyr bil och åk runt för det finns mycket att se. Jag tycker det är mysigt att bara åka iväg med bilen och se vart man hamnar, alltid finns det nån liten mysig by man kan stanna och dricka Frappe i

• Flinga

Jag har varit i Platanias för några år sedan. Där är trevligt, men lite trist eftersom det är så otroligt nedlusat med svenska turister. Det finns nästan ingenting som är genuint och fint, de säljer till och med lätta och Wasa knäckebröd i supermarketen.

Och det är ju inte riktigt därför man åker utomlands.

• Thezz

Randis

Känner du till Kato Daratso också? Ska åka dit i Juni och förlova mig. Hur är Chania som resemål, mysigt eller bara en massa turister?

• Randis

Thezz: Nej Kato Daratso känner jag inte till. Det är ju väldigt mycket turister i Chania men det gäller att inte dra sig till det mest turistiga ställena, det finns genuina ställen där också. Jag har varit på Kreta vid lite olika tillfällen och tex i slutet av maj och början av juni så är det ju lite mindre turister.

Jag tycker jättemycket om Kreta trots turisterna, det gäller som sagt bara att försöka ta sig utanför de värsta turiststråken.

Svar på tråden Plantanias, grekland, vill veta allt....