• Willesmamma

Orkar inte mera!!

Orkar inte det här längre! Vill bara ta livet av mig!! Mår så fruktansvärt dåligt över min kropp så det finns inte! Och allt detta går ut över mina barn och min sambo! Vill inte se ut så här! Jag är 19 år och min kropp ser ut att tillhöra en 90-årig tant! Har gett upp sex med sambon för att jag skäms så mycket! Känner mig så otroligt ful! Vad ska jag göra??

• Svar på tråden Orkar inte mera!!
  • Ellte

Ta genast kontakt med en läkare/dietist/terapeut. Du ska inte behöva må såhär och skälet att du gör det är troligen mer internt än externt! Vet precis precis hur du mår och vad du känner och jag lovar att det GÅR att göra nåt åt det. För mig har det hjälpt oerhört mycket med kurser i positivt tänkande och mental träning som hjälpt mig att ta tag i både inre och yttre "problem".

Jag håller alla tummar för att du orkar rådda tag i någon som kan hjälpa dig, för det är SVÅRT att göra det själv! *kram*

• Willesmamma

Jo men det är ju det att man ska ju ha tid att gå till läkare/dietist/terapeut också! Och tiden finns som inte när man är mammaledig och har fullt upp med tvåbarn! Tack för att du bryr dig! Det värme så enormt mycket! Vet snart inte vad jag ska ta mig till bara. Sambon säger att han inte känner igen mig längre! Och det kan jag hålla med om! Jag har blivigt en helt annan person.

• Ellte

Det måste finnas! Ingen tjänar på att du mår såpass dåligt! Om sambon vill dig väl hjälper han till och ser till att tiden finns! Det handlar ju om att du ska kunna vara en bra mamma och sambo bra mycket längre tid än under mammaledigheten. Om du är mycket hemma med dina barn är det inte heller omöjligt att _det_ är en av orsakerna till att du inte mår bra, inte känner dig sexig osv. Om du är mamma 24-7 är klart att det är svårt att känna sig som en egen, sexuell, vacker individ.

• Willesmamma

ja precis! Måste verkligen få prata med nån snart för annars vet jag inte vad jag kommerr ta mig till! Det spelar ingen roll om jag hade varigt mammaledig eller inte! Jag kommer nog aldrig tycka att min kropp är sexig eftersom den är så pass förstörd som den är efter två graviditeter! Vill så gärna ha flera barn men jag börja tveka nu om det verkligen är värt det? Om man verkligen ska bli så här deprimerad efter varje graviditet!? Då är det ju ingen mening att saffa nått fler!

• Pama_lija

Du måste prata med din sambo ordentligt om detta, så att han förstår att du behöver tid till att reda ut detta.. Takontakt med en psykolog eller ngt liknande som du kan prata med. Om det är så att kroppen behöver tränas så måste du få tid till det med.
    Jag går hemma med 2 barn och kan deppa totalt i perioder. Man blir lite isolerad och får alldeles för mycket tid över till att granska sin kropp..
    Jag mår mycket bättre nu när jag kommer iväg och tränar 3 ggr i veckan.
    Jag har dessutom bestlutat mig för att operera brösten. det är därmot inget jag tycker att du ska ge dig på så länge du mår så dåligt, en operation löser ju inte alla problem

Kram

• Willesmamma

Jo jag har gått i samma tankar själv faktist! Ska ta och operera mig oxå! Ska bara skaffa lite mera information om det! Jag brukar vara ute och gå finns inte så mycket annat man kan göra här när man bor i en liten by! Träningsmässigt alltså! Skulle villja komma iväg på nått gym eller så men har inte tid eller råd:0/

• jagärsåkär

Kom ihåg att din sambo inte tycker du är ful! Annars hade han aldrig varit med dig, det är en mänsklig instinkt. Dina barn tycker inte heller det är jag säker på. Så det är nog bara nåt i ditt huvud. Hade du sett ut som en 90 åring hade ingen gett dig två barn! Det kan jag lova!! Alltså finns det två levande bevis på att du inte är ful!

Jag känner mig jätteful ibland. Har fått första rynkorna och väger 15kg för mkt. Men jag ska gå ner det långsamt o säkert och kärleken är mkt djupare än det fysiska. Och för m2b är jag världens snyggaste ändå! Han älskar ju hela mig inte bara kroppen. Det är säkert samma med din sambo. Du kanske behöver höra lite oftare att han tycker du är vacker. Dessutom finns det jättevackra större kvinnor! M2b gillar "tjockisar" som jag tex och det är många som gör. Fokusera inte på sjuka ideal som skapats av media. Män älskar oss naturliga kvinnor!!

• Willesmamma

ja men det är efter mina graviditeter som jag ser ut som en 90-årig tant i kroppen! Såg ju inte alls ut så här innan jag fick barn! Han säger att han älskar mig flera gånger om dan men alltså jag kan inte ta till mig de eftersom jag mår så pass dåligt som jag gör! Då kan jag inte fatta vad han ser i mig när jag själv tycker jag är världens fulaste! Vilken tur du har som har en M2B som gillar "tjockisar";0) Min sambo säger att han älskar mig men så fort den är en snygg smal tjej med stora bröst på teven så får han värdens flin! Så jag vet att det han säger inte är sant! men tanke på hur stort flin har får när han ser en läcker tjej på tv!!

• Ellte

Jag vidhåller... Problemet sitter inte PÅ utan I dig. Har du aldrig tänkt på vad din man ser när han ser dig? Jag har hört det så många gånger av olika män när deras tjejer gnäller över bristningar på magen... "Jag ser inga skavanker, jag ser inget fult. Jag ser märken efter att kvinnan jag älskar gett mig något vi båda skapat och som är det vackraste jag vet - våra barn!"

Sen är klart man kollar på annat som är snyggt :D Man är ju inte död för att man är i ett förhållande. Uppskattar inte du snygga, vältränade killar? ;)

• Willesmamma

Jo tur det finns sånna men som resonerar så då;0) Tror inte min sambo riktigt tycker så. nää jag kollar faktist inte på andra killar på tv eller nån annanstans för den delen! och nej jag tycker inte att vältränade killar är speciellt snygga! Varför ska det vara så jävla orättvist för?? Varför är alla min kompisar som oxå har barn smala det är bara jag som är så jävla tjock och ful!! Vill så gärna att min kille hittar nån annan! Nån som inte äcklar han som jag gör!

Svar på tråden Orkar inte mera!!