Duka vs Cervera
Vilket ställe är best att regga sig på?
För o nack delar tack!!!
Z
Vilket ställe är best att regga sig på?
För o nack delar tack!!!
Z
det beror på var du bor och hur stora affärerna är där du bor. Jag tycker de är ganska likvärdiga. Men förhandla dig till 20% rabatt om du väljer en önskelista hos nån av dem (har ingen aning om det går men det är värt ett försök!). Det måste vara drömmen för affärer att få brudpars önskelista! Jag tror de kan tänka sig att ge rabatt om man väljer dem.
Använd konkurrensen mellan affärerna och se vem som ger bäst alternativ.
Vi har också stått inför det problemet men har nu valt att använda oss av Duka. De har liknande priser i båda, men Duka har fler affärer, alltså lättare för folk att kunna handla... Vet inte om det spelar så stor roll annars, tror att de har ett ganska likvärdigt sortiment också, iaf bland det vi har tänkt önska oss.
Tror att man på Duka får 10% rabatt om man reggar önskelistan hos dem. Var så förut iaf...
Kan man inte regga sig på båda?
Båda! De har ju olika sortiment!
Vi registrerade oss i en DUKA-affär i en liten stad i Mellansverige. De har tyvärr gett USEL service; bland annat lyckades de tappa bort vår önskelista helt. De la in varor som ingen annan affär hittade osv.
Vi blev kompenserade med högre procentsats på presentkortet från dem... men poängen med att ha önskelista är ju att det ska vara smidigt.
När vi skulle lösa in våra presentkort hade de inte alla varor hemma. De beställdes i två omgångar. Den första omgången skulle komma efter nån månad och då ringde DUKA och berättade att varorna kommit. Den andra omgången skulle komma ca 3 månader senare (mycket poppis servis.... ) och även om den varusändningen kom så ringde de INTE upp och berättade det. När en extra månad gått gick vi dit och fick DÅ veta att varorna fanns inne...
Slutsats: BU för DUKA!!!!
Man kan absolut regga båda, men se till att inte råka ha samma varor på båda då, så man får dubbel uppsättning.
10 % får man hos både duka och servera...
Viktualia:
Jag har hört många som har varit nöjda med Duka, kanske ni hade väldans otur med vilket ställe ni hade kontakt med?
10 % av vad?? blir det billigare för gästerna eller är det de 10% på slutsumman som man får presentkort på sen?
Popupp - tyvärr har det visat sig efteråt att flera vänner till mig som anlitat DUKA för samma sak - men i andra städer har haft liknande problem. Visst kan man inte avfärda en hel butikskedja, men jag skulle verkligen inte anlita DUKA om jag skulle göra om bröllopet idag.
förhoppningsis - som tack från DUKA/Cervera får man som brudpar ett presentkort. Presentkortet är på 10% av vad gästerna har handlat för. Har de handlat presenter till er för 1000 kr så får ni 100 kr av affären att köpa varor för i just den butiken.
aha ok tack då vet jag...
Err... jo det är ju så önskelistor i butiker fungerar.
viktualia
Det är nog olika bemötanden var man än kommer. Och jag skulle tro att ju större kedja desto större risk att stöta på rötäggen. Jag har än så länge lyckats undvika dem i samband med Duka så kan inte hålla med dig, bara beklaga er och era vänner som har gjort det... :(
Rekommenderar INTE Duka. Vi registrerade vår lista där och det bara strulade!
Ett tag efter vi hade lagt in vår lista visar det sig att en hel del av det vi önskade oss hade antingen utgått ur sortimentet, kunde man bara köpa på Duka Home och gick inte att beställa till "vanliga" Duka.
Vi var tvunga att ringa och ändra i listan för de hade lagt in fel artiklar, missat saker och skrivit in fel antal. Efter 3 omgångar med telefonsamtal och besök på butiken fick jag nog och gav upp. En del undrade nog varför i all världen vi önskade oss dubletter av vissa saker...
En månad efter att vi hade gift oss fick jag ringa halva Duka-koncernen och efterlysa presentkortet vi skulle få... Det tog väl ytterligare 2 veckor innan vi fick det. Jag var så skitirriterad!
Skulle vi göra om det idag, så skulle vi ta Cervera.
Helt OT men jag undrar vilken serivis det är 3 månaders väntetid på? *nyfiken*