Hjälp mej med trevlig text/rim
Hej
Vi ska registrera på duka men vill ha pengar till bröllopsresa om man inte vill handla på duka.
Hur fasiken skaa man skriva vill ju inte låta ha-galen?
Hjälp
Z
Hej
Vi ska registrera på duka men vill ha pengar till bröllopsresa om man inte vill handla på duka.
Hur fasiken skaa man skriva vill ju inte låta ha-galen?
Hjälp
Z
puff puff
Jag kommer inte ihåg riktigt vad de skrivit på önskelistan, men på ett bröllop jag var på hade de en liten barnresväska stående på presentbordet med ett vackert kort och penna bredvid. Stod "trevlig resa" på kortet och sen kunde man signera om man hade lagt resepresentkort (el kontanter) i resväskan. På så sätt behövde man inte berätta exakt hur mycket man hade lagt (blandning av fattiga studenter och annat på bröllopet, mycket olika presentbudgetar med andra ord). Jag tror att det stod typ att "vi längtar inte efter kaffebryggare och brödrostar, men däremot vill x gärna visa y sitt älskade Island (de skulle åka dit på bröllopsresa)" och sedan fick man fråga deras anhöriga hur man skulle bidra. Jag tyckte det var toppen att veta att man gav dem något de verkligen ville ha, vi planerar att göra något liknande fast med presentkort på möbler till vårt nya hus. Blivande maken är dock också mycket tveksam till hur man framför det utan att verka ha-galen. Hör av mig om jag kommer på något bättre, ska följa din tråd för tips!
Lycka till!