Det verkar som om maten är det dyraste....?
-Nä inte om man lagar maten själv. En egen gjord buffé behöver inte blir så dyr.
-Ring kan man komma ner i pris regält på genom att gå till en lokal smed, ha med eget gammalt skrotguld och köpa egna stenar. eller köpa en färdig modell på nätet.
Bruden Blå: Ni kommer inte att bjuda mor/farföräldrar och kusiner/föräldrars syskon då?
-Far och morföräldrar är inte så många i livet, min mormor, hans mormor och farmor. dom är medbjudna, räknade in dom i föräldrar lite slarvigt där. men summa totalt är 30 vuxna.
Kusiner och föräldrars syskon är inte medbjudna, undantaget min gudfar med familj. då min gudfar är min morbror.
Vilka ni bjuder bestämmer ni helt själva, man behöver inte bjuda hela släkten. man kan bjuda bara närmsta om man vill. Sen för att få ner matpris finns flera varianter.
-Catering.
-Delvis catering (varmrätt kanske) och småplocket, sallad, bröd mm ordnar man själv.
-Göra allt själv, e inte så svårt om man tänker igenom matvalet, och kanske delar ut lite uppgifter, svärmor gör en rätt, mamma en rätt, svägerskan en annan. och vips är det mycket mindre att göra.
-Ha enklare bröllop med smörgåstårta eller pajjer eller pastasallad.
-ha bara mottagning och ingen middag.