• justintime

Ni som slutat med ppiller

Ni som slutat äta p-piller för att försöka bli gravida, hur länge väntade ni med gravtest efter utebliven menstruation? Borde man kankse vänta två veckor iaf för att vara säker? mensen kan ju kanske komma senare just bara för att man slutat med pillren..?? hm, det är så svårt:S jobbigt att gå och vänta, men jobbigt oxå om testet är negativt och man lagt ut 116 kronor helt i onödan...

• Svar på tråden Ni som slutat med ppiller
  • vill ha beebis

inegn som har någon erfarenhet???

• nyår2006

Hur länge sedan var det du slutade?

tyvärr ingen erfarenhet men slutade själv med piller för 1,5 månad sedan och barnmorskan sa att först om ca 1 år skulle jag komma tillbaka om jag varken blivit gravid eller fått tillbaka mensen. Det kan ta upp till ett år att komma ur p-piller-cykeln. Så vi har bestämt oss att inte oroa oss och inte heller hoppas utan att det får hända när det händer. Risken finns ju att det inte händer om man går och hoppas för mycket och det är det enda man tänker på...

• vill ha beebis

hade min sista p-piller mens den 7-11mars, så det var då jag slutade. Har inte fått mens ännu och haft sex regelnundet sedan dess. Haft väldigt kraftiga symtom som ja tror e ÄL, ont väldigt ont i äggstockarna svullen och flytningar som man har just vid ÄL. hade då sex under dessa dar. Hm, så nu är jag lite förvirrad känner jag. Ska man ta gravtest nu eller dröjer mensen bara för att jag slutat med p-pillren????

• nyår2006

*fniss* jag hade mens exakt samma tid och slutade också med piller då :)
    lycka till!

• Louise14

Hej! Jag slutad med mina piller i slutat av Januari och fick min första men därefter på dag 32. Som jag har förstått det, efter att ha surfat runt en del på Familjeliv, så kan det ta upp till 1 år innan man får igång mensen igen. Dock tror jag att det över lag tar bara några månader för kroppen att arbeta sig av med de hormoner som man stoppar i sig vid knaprandet.

Vad man kan tänka på innan man gör ett gravtest ( för att spara pengar) är ju att känna efter om man har några som helst symptom, eller om man minns att man har haft ägglossning, vilket inte är säkert.

Själv hade jag turen att bli gravid på 2 månader efter pillerstoppet, så det finns ju hopp!

Svar på tråden Ni som slutat med ppiller