• _Midsommar_

Snittar

Hej på er!

Finns säkert en tråd om detta, men jag hittar den inte, så därför startar jag en ny.
    Jag har fått idétorka på snittar man kan ha till brudskålen (blir det istället för förrätt, vi ska ha buffé sen) så nu tänkte jag höra om ni kunde hjälpa mig

*håller alla tummar jag har*

• Svar på tråden Snittar
  • albin04

Hallo!!!
    Vi tänker också ha snittar till brudskålen och skippa förrätten,kul med fler med samma ideer.
    Men likt som dig så har jag inte bestämt vilken typ av snittar. Har haft fundering på tunnbrödsrullar med någon fyllning i,typ skaldjursröra/skinkröra. Vi har ett par där tjejen är veg så vi måste även ha något som passar henne.
    Hur många olika sorter har ni tänkt ha?

• bumse2

Jag var på ett 30- års kalas igår och där hade de snittar med: Brieost, Skagenröra, Rökt lax & pepparotsvisp och Rostbiff

• _Midsommar_

Va skoj med fler =)

Jag har ingen aning om hur många.... kanske typ 3-4 olika sorter.... ja, nåt sånt =)
    Jag själv gillar inte fisk/skaldjur, men kan äta typ skagenröra. Funderar också på tunnbrödsrullar.... men vad ska man ha i?

• Limegrön

Jättegott med tunnbrödrullar fyllda med färskost, typ philadelphia, och hackad jalapeño. Skär som en rulltårta och stick en tandpetare i varje bit.

Avocadoröra passar också bra - även den får lite sting av någon slags chili

Dessutom är båda vegetariska alternativ.

Annars är rökt renkött med pepparrotscreme en höjdare...

• Balinda

vi tänker ha små tilltugg till champangen. funderar på crostini med tapenade och en färskost röra. vi ska ha buffe sen...
    man kan även ha krusteder med räkröra eller tonfisk röra.

• Brud 4 augusti

Vi ska ha snittar till brudskålen istället för förrätt och sen buffé... Vi har många allergiker, vegeterianer m.m. Men vi tänkte ha tunnbrödsrullar som man skivar upp i typ 5 cm bitar... Två sorter, en med lax & pepparrotsvisp och en med nån gurk-/mimosaröra & kalkon... Har smakat dessa på ett annat bröllop med samma cateringföretag som oss och de var himmelska ;) Glutenallergieker, laktosintoleranter m.fl. får speciella men med så liknande fyllning som möjligt! Så tänker vi göra, hoppas jag har gett er lite ideér nu :)

• M23

Vi skulle behöva förbereda så mycket som möjligt redan dagen innan, är det någon som har tips på snittar eller annat småplock som kan stå över natten utan att bli mindre gott? (oops lång mening...)

• albin04

Tack för era tips. Det finns möjligtvis ingen som har recept på någon röra att ha i?
    Klarar rullarna att förberedas dagen innan med fyllningen och ligga inlindad så över natten eller blir dom torra?

• Fluffbullarna

Vi ska också ha något slags tilltugg till skålen istället för förrätt. Vi funderar på parmesanmuffins med någon topping. De är jättegoda och går bra att frysa in så kan man bara tina och lägga på någon röra innan de serveras.

• M23

Fluffbullarna- har du något recept på dessa muffins? Låter jättegott. Gör du minimuffins eller vanliga stora? Vad brukar du ha för "röra" på dem?

• Marskatt

Tnnbrödrulle med rökt ren o mesost kan rekommenderas! Gärna med lite lingon på också. Går bra att göra dagen innan o förvara i fuktiga handdukar tills det är dags att äta.

• augustibrud2007

Kallrökt lax (undrar om det heter så) ihoprullade med philadelphiaost me smak är kanongott. =)

• _Midsommar_

Tusen tack för era förslag, låter ju suveränt gott

Då har man fått lite förslag iaf, fortsätt gärna skriv in fler om ni kommer på några =)

Glad påsk på er!

• Balinda

tunnbröd, gurka, lax, philapedphiaost samt en klick wasabi, grymt gott. så kan man göra alternativ och byta ut laxen mot skinka om folk ej gillar lax

Svar på tråden Snittar