Aquaria?
Hej! Är det nån som haft/tänker ha sin bröllopsfest på Aquaria vattenmuseum? Vi är lite inne på det, men tycker det låter för bra för att vara sant med priset. Var slutade kuvertpriset för Er?
Hej! Är det nån som haft/tänker ha sin bröllopsfest på Aquaria vattenmuseum? Vi är lite inne på det, men tycker det låter för bra för att vara sant med priset. Var slutade kuvertpriset för Er?
Monken: Glömde svara på din fråga om hur vi har tänkt ha det.
Det blir fördrink & mingel på laxtrappan. Där tänkte vi också fotografera gästerna med vattnet som bakgrund. Hoppas på fint väder....
Vi skall ha levande musik hela kvelden. Blir väl lite lugn och fin musik under fördrinken.
Det blir 3-rätters middag. Är lite osäker på förrätten, men det blir kalv till huvudrätt och pannacotta till efterrätt. Sedan blir det bröllopstårta, bröllopsvals och party fram till kl. 03.00. :)
Vad skönt att det inte blir förändrat!!
Skickade för fort, vad mysigt det låter med levande musik hela tiden!! Det är så kul att höra om andras planer!!
TEL, Hur gör ni med minglet om det skulle regna?
Hej!
Jo, det blir lite jobbigt om det regnar... Jag frågade faktisk Fredrik på Aquaria vad han tyckte. Vi funderade nämligen hyra "tält" över laxtrappan. Han tyckte det var bortkastade pengar. Det finns tydligen lite tak man kan stå under + att det finns utrymme där inne.
Jag har beställt fint väder den 25 Augusti, så jag hoppas vi inte får några problem :)
Tel: Blev rädd utav ovanstående inlägg - precis som du. Vad skönt att höra att inget ändrats!
Vi har bokat Aquaria den 29/9 och ska ha vigsel i Seglora kyrka.
Vi har valt att gå på buffé-alternativet av anledingen att vi vill att middagen ska gå hyfsat snabbt och att vi vill att våra gäster sak kunna mingla runt och umgås.
Sambo har spelat på alltför många bröllop där middagen tagit både 4, 5 och 6h. Vi vill inte att våra gäster ska sitta så länge.
Vi valde dukningsalternativet med runda bord för det underlättar då gästerna ska gå och ta mat och ingen behöver sitta med ryggen helt åt utsikten (har räknat ut att solen kommer gå ned bakom söders höjder under middagen )
(har saknat Aquariatråden)
Tjoho! Nu är allt klart med uppköp och allt och vi kan gå vidare med vår bokning. Väntar på att få en offert, den borde komma vilken dag som helst nu! :)
MrsMe, vilken buffe ska ni ha? Vi var inne på buffe alternativet först, men det lutar nog åt 3-rätters ändå...
Hej, hej!!!
Monken & MrsMe: Hur många gäster blir det i era bröllop??
Vi blir flera än jag hade räknat med.... Nu är vi uppe i 107. Skitkul, men jag blev lite rädd för att lokalen blev för litet. Enligt Fredrik är det ingen fara, så jag litar på honom.
Monken: Vilken 3-rätters skall ni ha? Vi skall ha kalv till huvudrätt, men tycker det är svårt att välja förrätt.
MrsMe: Va roligt att ni också skall gifta Er i Seglora. Jag skall ge dej rapport efter vår bröllop.
Har ni tänkt på någon transport? Vi funderade lite på att hyra Skansentåget till gästerna, men jag tror det blir för dyrt. Jag tänkte också höra med stallet vad dom skall ha för att köra oss ner till festlokalen.
Tel: ett tag funderade jag oxå på skansentåget men blev lite sur när hans hemsida inte fungerade - vill man ha uppdrag måste man se till att utrustningen fungerar.
JAg är med i en militärmusikkår och har bokat dem. Antingen går vi alla bakom dem med mig och maken i täten eller så åker vi snygg bil ned till Aquaria i förväg och där tar emot gästerna. Det är för oss lite tajt om tid mellan vigsel coh fördrink och det sistnämnda alternativet kan skynda på gästerna lite att komma ned till festlokalen och så tar vi kram-kön där istället.
Klistrar in vår buffé från mailet från Fredrik:
Förrätt
Ceviche på kräftstjärtar med salladslök samt färsk mango samt tomat crostini
Buffén garneras med ätbara blommor
Grön sparris marinerad i champagnevinigrette med breasola
Plommontomater & cocktailmozzarella glacerad med balsamicocoulis
Lammrostbiff på hallonjalapeno och sticklök
Färsk Ananascarpachio toppad med smulad fårost & rostade solrosfrön
Ceviche på kräftstjärtar med salladslök samt färsk mango
Ugnsbakad kycklingfilé smaksatt med cocosmjölk,ingefära samt citrongräs toppas med färsk mango
Pastasallad med grillade grönsaker, basilika och olivolja
Sesampanerad laxkub toppad med chiliglace serveras på ruccolabädd
Handbakade baguetter och färskost med pepparrot
Brownes med grädde och hallon
TEL: Ja jag vill ha ALL info!!! Både om Seglora och Aquaria
Det är ju möjligt att menyn hinner ändras eftersom vi inte gifter oss förräns om ett år, men vi tittade lite på Chevré paj till förrätt, vildsvinfilé till huvudrätt och pannacotta till efterrätt. Jag hoppas verkligen att de inte ändrar just efterrätten -älskar pannacotta!!! :) Vi räknar väl kanske med ca 60 gäster.
Mrs Me: Vilket bra upplägg ni valt med maten. Vi har också funderat på Aquaria. Vad kostar er mat? Hur tänkte ni köpa dit dryck - typ Tyskland eller Systembolaget?
Emily: det kostar 585kr/ pers inkl moms.
Ang alkohol tänkte vi skicka mina föräldrar, som bor i södra Sverige till Tyskland för att inhandla vin-boxar. Själva har vi inhandlat sprit och likör vid olika tillfällen, oftast utomlands för att hålla kostnaderna nere och sprida utgifterna.
Hej MrsMe och ni andra Aquaria-brudar!
Vi ska också vara på Aquaria och har också tänkt åka till Tyskland (ev. Danmark) för att köpa vinboxar. Hur tänkte ni servering av det? Att personalen går runt med karaffer eller att folk får ta själva vid maten?
Hej tjejer!
Ville bara säga att när vi var där på bröllop tidigare i år så var rätter jättesmå...
Denna helg skulle jag och min tärna sy min brudklänning. Något som varit bestämt sedan länge. Tyget inhandlades i februari och har bestämt modell och snitt.
Men tänka sig... min tidsoptimist till vän lyckades dubbelboka sig... *blev inte förvånad*
jag blev jättejättebesviken, något som jag sa till henne. För vårt mål var att min klänning skulle hänga färdig på galgen i morgon söndag.
Tog då beslutet att ringa en bekant som har samma utbildning som jag (mönsterkonstruktion och sömnad) men därtill är hon skräddare och jobbar som kostymör för teatrarna i Sthlm.
Hon hade tid!!
Så vi satt i 2½h idag och kände på sidenet, pratade sömnad på fackspråk och kom överrens om en summa.
Jag känner nu fullt förtroende för att min brudklänning blir sytt exemplariskt och dessutom FÄRDIG - en tveksamhet jag kände för min tärna
Min ring är klar
Å den blev inte alls som jag beställt den!!!! Men såååå snygg *fniss* tack och lov
HEJ!!
Vi gifter oss den 11 augusti 2007 och håller festen på Aquaria. Är det någon som vet om det finns blomvaser man kan låna. Eller är det någon annan som gifter sig i augusti/september som vill dela på kostnaden för vaser?
Vi skulle behöva ca 20 enklare vaser gärna höga cylinderformade.
Tacksam för tips!
/S