• Andie

6 oktober 2007 fortsättningstråd 2

Nu har de stängt av vår tråd igen!!!
    Så då startar jag en ny.
    Hoppas alla som var i den gamla tråden hittar hit och att vi kan fortsätta våra disskutioner om bröllop och planering i den här tråden.

• Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2
  • Andie

Hjäääääääääälp!!!!
    Just nu sitter jag med vår ABC lista som vi ska skicka med inbjudningarna och jag har kört fast. Kommer inte på något på bokstaven X om någon har några förslag vore detta mycket hjälpsamt för oss.

• jenbp

Xtra roligt kommer vi att ha...

Xtra fina vi idag skall vara....

Xtra fotografer uppskattas!?

Ärsch.... jag är nog inte heller så bra på X :o(

• Andie

jenbp
    Xtra fotografer var ju ganska finurligt faktiskt...
    tackar för tipsen.

• Andie

Panik!!!
    Fick reda nu under helgen att personen som vi frågat om hon kunde hjälpa oss med maten har backat ur... svärmor säger dock att det kommer ordna sig men i alla fall, fick lite panik.
    Och min m2b sa rent ut "något ont för alltid med sig nåt gott, nu blir det två mindre gäster" och det är ju sant så nu har vi fått ner det med två gäster så nu är det bara 102 st med oss inräknade...

Men nu måste vi se över menyn igen och hitta på nåt som inte är så svårt att laga till.... men det är ju tur att det kommer så här långt innan bröllopet iaf.

• Mirja78

andie:
    Oj....jag tycker att det låter som du håller panikkänslorna under kontroll men det är ju som du säger ganska lång tid kvar så det borde gå att hitta någon annan som kan hjälpa er med maten!!!

• Andie

Mirja78
    Visst hinner vi hitta någon annan att hjälpa oss(svärmor) med maten men just nu kan jag inte komma på någon som kan göra det vilket är lite jobbigt bara...
    Och det värsta är ju att jag jobbar tillsammans med personen som backat ur så det känndes lite märkligt idag när jag var på jobbet... men men smällar man får ta antar jag...

• Mirja78

Andie
    Kan tänka mig det....måste kännas jobbigt när något man tror att man redan har planerat helt plötsligt inte fungerar, hoppas bara att han/hon som skulle hjälpa till hade en bra anledning att dra sig ur.
    Håller tummarna för dig!!!

• Andie

Mirja78
    Hon tyckte det skulle vara för stort ansvar tror jag hon hade sagt till svärmor. Men grejjen är att det är svärmor som har huvudansvaret hon som skulle hjälpa till skulle just bara hjälpa till men som sagt vi har ganska mycket tid kvar på att lösa det hela och vi får kanske lösa det genom att se över menyn lite och se om vi kan trixa till en maträtt som är enklare att laga.

Just nu försöker jag få tag på vart man kan köpa färdigkavlad suggerpaste (marsipan överdrag) till tårtan... Har mailat ett bageri men de har inte hört av sig ännu.

• malin&eric

Haha! Nu snor jag det 100:e inlägget på tråden! Tredje gången gillt!

Jag har spenderat senaste veckan med att sy en lång vit klänning med släp, dock inte till bröllopet utan till vår körbal igår. Den blev fin men jösses vad mycket tid det tog! Medeltida med trumpetärmar. Väldigt många på balen undrade om vi hade gjort en kupp och gift oss i förväg.

Hur ska ni göra med hår och smink förresten? Jag var och satte upp håret i går för första gången i mitt liv och måste säga att jag inte blev nöjd alls. Det var inte det att det såg dåligt ut, men det såg inte proffsigt ut heller. Jag hade förväntat mig modetidningshår (helt blankt och perfekt) men det syntes lika mycket ojämnheter och småhår som när jag gör det själv (mer än när jag lyckas riktigt bra). Så jag tänker nog inte gå till frisören. Känns surt att betala en massa pengar när man inte får något för det på något sätt. Hur tänker ni i frågan? (Vad ska ni ha för slags frisyrer?)

Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2