• Fru The

070707 tråd 6

Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!

• Svar på tråden 070707 tråd 6
  • förhoppningsis

Gerda
    Vad kul, då vet du iaf att du får en hippa

hur går det med allt med barn å flytt?

• N&N

Säkert 80 % av våra gäster (100 pers) har OSA:at, endast två har tackat nej. Alla kompisar har svarat, det är släktingarna som är sega. Vi har sista OSA-datum 14 maj. Ska bli kul att sätta igång med bordsplaceringen och definitivt boka antal middagsgäster m m.

• förhoppningsis

vad kul, men jag väntar nog med att göra placeringen till veckan innan ungefär, då vet man vilka som verkligen kommer. Kan hända så mycket fram tills juli när jag gifter mig.
    Gör dock klart presentationstexten om gästerna innan, har den i bokstavsordning så det är lätt att plocka bort/lägga till nån

• HalmstadNilla

vi har asa 1 juni.. jätte dumt att vi satte det så sent men det går ju inte göra nåt åt nu.. Sista inbjudningarna kommer fram idag. Så himla gott att ha det avklarat.
    Jag märker oxå att släktingarna är segast. vännerna vet man ju dessutom att de kommer även de som inte ringt eftersom mna träffar dem. Men jag har ingen aning om ifall släkten kommer.
    En släkting ringde mig iaf igår o tackade för inbjudan. Trevligt! Hoppas de anmäler sig i tid oxå.

• förhoppningsis

funderade på att skriva i A-Ö texten att om man inte tackat ja inom angiven tid räknas det nom ett "nej tack kommer inte" men det kändes lite otrevligt.

• TheBride

Lite svårt med OSA. Har kompisar från Oslo som jag vet har bokat hotell i Halmstad nu, men inte sagt ifrån til oss att dom kommer...Men det rör sig kanske mest om norsk brist på etikett? (Jag får säga så för jag är norsk..)Har fått massa snygga ja-tack kort av de svenska gäterna. Inte ETT skriftligt svar från de norska..

• förhoppningsis

The Bride
    vet att om inbjudan är skriftlig ska svaret vara skriftligt om inte annat anges, vi skrev ut sambons föräldrars tel nr så de som ville kan kan ringa istället. Lustigt nog har vi inte fått ett enda ja tack kort, inte helt oväntat dock...

• JuliBrud07

Vi var oxå lite dum som satte osa så sent 7 juni. :S Inte en kotte har svarat. :(

• Lothis

Hej, f´låt om jag lägger mej i men i Norge är det etikett att tacka ja eller nej veckan alt veckan innan då OSA datumet är. Så det är inte av seghet eller av ovett de väntar, dina släktingar, utan för att de följer etiketten som bjuds vid bröllop. Var glad över att de har belevade släktingar istället =)

• Lothis

Å hur kan du inte veta det som säger att du är norsk om jag får vara lite nyfiken?
    Å tredje sidan är det säkert massa svenska etikett saker jag inte vet. ... Det är ju inte så att man får rutin på bröllops om man gifter sig en gång ;)

Svar på tråden 070707 tråd 6