• Flygpan

Förlovning Karlshamn/ Karlskrona/ Kalmar

Hej!

Ska fira min sambos födelsedag i närheten av antingen Karlshamn, Karlskrona eller Kalmar helgen vecka 15. I samband med detta har jag tänkt be min älskade sambo förlova sig med mig. :)
    Nu undrar jag vad det finns för mysiga och romantiska ställen och möjligen aktiviteter i detta området.
    Kanske ett bra hotell, en trevlig vedeldad badtunna eller ngt smultronställe.

• Svar på tråden Förlovning Karlshamn/ Karlskrona/ Kalmar
  •  Miss Cee

Beror ju lite på vad ni är för typer.

Kalmar slott är ju mysigt (vi ska ta våra bröllopsfoton där).
    Finns mysiga restauranger i Kalmar också om man fördrar det.

Om det är mer naturupplevelsen man vill ha så finns det ju gott om det också.

Annars så ska Karlskrona stadskärna med hamn också vara fint. Men jag är mer hemma på KAlmar :)

• MrsNilsson

Vad sägs om en förlovning på Kärleksstigen i Karlskrona :)

• Flygpan

Nu är hotellet bokat i Karlshamn med champagne vid ankomsten samt massor av tjejgrejer beställda till rummet, typ nagelvårdskit, hudvårdsprodukter m.m. :)
    Tack för inläggen ovan, men vill gärna ha fler förslag på aktiviteter!

• KatarinaT

Karlshamn har en helt underbar strandpromenad! MAn går flera kilometer längst med stranden.. Där finns det massor av mysiga och romantiska platser.

Innan fanns det en bastubåt också, men jag vet inte om de byggt upp den igen efter branden. Men annars finns det grillplatser längst med strandpromenaden, att grilla är mysigt!

• Flygpan

Har sökt bastubåten i Karlshamn utan att lyckas. Någon som vet?

• irin

Kolla med tidningen Carlshamns commercen. De vet telefonnummret till bastubåtens bokning.

• Ronneby

Ronneby!
    Förslag på romantiska hotell: Hviidehus med romantiska mysiga rum intill ån, eller Villa Vesta Hotell med mysiga rum längs med ån. Ta en promenad längs med ån till vackra Brunnsparken. Ta en fika på läckra café Brunnskatten brevid handlare Svenssons butik (precis intill parken vid ån).

• Ronneby

Forts. Ronneby!
    Glömde ju det mysigaste: SPA! här finns olika behandlingar att välja mellan, bubbelpool, ångbastu, torrbastu.... träning. Börja här, ät en god middag, avsluta på något av de mysiga hotellen!

• KatarinaT

...men nu hade hon ju redan bokat hotell i Karlshamn...

// Katarina - nyss hemkommen från SPA:t i Ronneby;)

• Flygpan

Hotellet är klart, och nu har jag även bokat bastubåten!

• irin

Åh, va bra! Hoppas att ni får en underbar dag!

Svar på tråden Förlovning Karlshamn/ Karlskrona/ Kalmar