• Bedbug

Bröstfixerade brudar?

Jag förvånas var gång jag är inne på bröllopstorgets forum över att det bara pratas om plastikoperationer i vissa delar.

Så jag måste ställa frågan: vilka är ni? Är ni blivande brudar som vill bli stora och fina upptill inför ert bröllop eller har ni bara hamnat här på bröllopstorget ändå?

Ni får gärna vara här för mig i vilket fall men det borde väl finnas forum enbart för bröstfixerade flickor som inte planerar bröllop?

Mest bara nyfiken...

• Svar på tråden Bröstfixerade brudar?
  • burken

Hm, jag har oxå varit lite konfunderad kring detta fenomen. Hur vanligt är det egentligen med att plastikoperara sig? Så många här inne som pratar om detta och om hallon hit och dit. Själv skulle jag aldrig komma på tanken. Fast det är klart då har jag inte pyttesmå tuttar direkt heller. Får liksom en känsla av att inte alla har stora komplex, utan bara gör det ändå, (Sticker jag ut näsan nu, så att man blir påhoppad )

Hoppas på en livlig diskussion

Tjillevippen

• Bedbug

Jag skulle heller aldrig i livet plastikoperera mig (finns ju i princip bara viktigare saker att ödsla energi och pengar på) så jag har gått och blivit fundersam.

Jag hoppas att någon som skriver i "brösttrådarna" vill upplysa oss om hur det kommer sig att de är på en bröllopssida. :)

• juni9

Nu kommer jag med ett svar, som gäller mig själv!Anledningen att jag hittade hit,är att jag ska gifta mig i sommar och började då kolla runt på alla trådar som fanns. Så jag har både opererat mig och ska gifta mig! Anledningen till att jag har gjort det är ganska många saker, jag är 38 år, det va väldigt genomtänkt. Efter att rasat 20 kg i vikt och 3 ammande barn, så hängde dom faktiskt som påsar+ att jag i alla år lidit av att dom varit ojämna, och då menar jag att jag har mått dåligt! Vid 38 år, så vet man nog vad man ger sig in på också!
    Så därför hamnade jag på den här tråden, genom att jag ska gifta mig i sommar, som v aanledningen till att jag hittade bröllopstorget!
    Och jag är inte fixerad an att få större tuttar, det är för mitt eget välbefinnande. Men jag förstår att andra undrar!

• Rat

Jag skrev in "victoriakliniken" som sökord i google när jag skulle göra min bröstförstoring och hamnade här. Har fått massor av råd tack vare det. Hängde här i ett och ett halvtår år innan operationen. Ville verkligen höra om andras erfarenheter kring detta innan jag gjorde det och vi var många som blev kvar. För mig personligen har det inte haft något att göra med bröllopsplanering. Hoppas du inte upplever det som stötande att jag är här

• jocelyn

Chansar lite vilt nu med mitt svar men...

Kan tänka mig att många av de som "fixar" saker inför bröllopet ändå tänkt/velat/önskat sig detta länge och nu slår till.

Ni får gärna rätta mig!

• Ostbågen

Jag hittade roligt nog det här forumet då jag sökte på bröstoperationer på nätet. Även om sidan riktar främst ska handla om bröllop tycker jag det känns helt ok om man i debattforumen snackar annat. Det finns liksom inte så många andra "bra" forum att ta upp sånt och mycket annat i. Gillar bröllopstorget just pga av det. När man går in här finns det en massa trådar inom spridda områden att läsa, skratta åt, glädjas med, bli ledsen över, känna empati för osv. Det kallar jag ett bra forum!

• Swing

Jag är gift sedan mer än 20 år och hamnade här efter att ha sökt information om bl.a. bröstoperationer på nätet för 3-4 år sedan. Fixerad vill jag inte kalla mig, snarare intresserad.
    Blev sedan kvar, för det finns ju många olika intressanta ämnen, diskussioner och tips här.
    Många håller ju även till på Mylava, men där är jag sällan för det är ju mest bara plastikoperationer.

• Ostbågen

Haha, känns som om mitt svar blev lite off topic nu när jag läste trådstartarens inlägg igen. Skyller på att jag är trött och att katten fullständigt kaskadkräktes över golvet och soffan när jag läste första gången

• Jordgubbslisa

Jag ska gifta mej i sommar

Söker man på bröstförstoring på altavista eller google finns många länkar till just Bröllopstorget.
    Sen finns det ju även en hel uppsjö med trådar här som inteheller har med Bröllop att göra, eller hur?

• Tjolahopp

Jag förstår inte riktigt? Är jag bröstfixerad bara för att jag ska operera brösten? Tjejer som säger att det är fel eller -jag kan absolut inte förstååå hur man kan gör att sådant ingrepp! Är ju oftast dem som inte har upplevt problem med bysten, eller har jag fel? Det finns så många som mår dåligt över sina bröst bla. jag som gått ner väldigt mycket i vikt eller andra som nästan inte har bröst eller som allmänt mår dåligt över detta! Tjejer ska inte behöva förklara sig varför och ni som är emot ska inte yttra er när ni inte vet vad ni pratar om! Det handlar ofta om problem som man vill rätta till, för alla vill inte bara op. in stora inlägg och bli glamour modeller! och även om man nu vill det så e det upp till var och en! Inte meningen att detta inlägg skulle kännas som en uppläxning Men tycker det är jobbigt att man alltid måste försvara och förklara.

Bed bug: För mig finns det inget viktigare att ödsla energi eller pengar på denna operationen!
    Undrar i så fall vad bantning och hälsa har med bröllop att göra? Det är ok att vara fixerad vid bantning och dess olika metoder eller? (inte meningen att låta spydig)

Svar på tråden Bröstfixerade brudar?