• Lilla fästmön

Vad tycker ni det ska stå i förlovningsringarna?

Hej alla glada!

Nu har vi betällt förlovningsringar och ska bara bestämma oss för vad som ska graveras in. Vad tycker ni?

Mitt förslag:
    C hjärta R datumet (fast ett ritat hjärta såklart och datumet som ex 1/4 2007)

Kan man lägga till något till detta ovan, typ: C hjärta R = sant, eller För evigt? Kanske blir lite töntigt... vad tycker ni?

Måste meddela gravören senast imorgon!

Tack på förhand!!! :)

• Svar på tråden Vad tycker ni det ska stå i förlovningsringarna?
  • ¤Flickan¤

Vi har skrivit
    Mitt hjärta är Ditt X/X -07

Men det är jätte svårt att veta vad man ska skriva.. det kan ju vara kul att skriva något annat än namnet..
    Vi tänkte först skrivit våra namn med ett hjärta emellan men vi ändrade oss sen..
    Tänkte att vi skulle skriva För Evigt i vigselringen.. då blir det ju Mitt hjärta är Ditt för Evigt.. Tyckte det va fint..

Lycka till!

• Lilla fästmön

Tack alla för bra input! Håller med = sant eller nåt i den stilen blir lite fjortis, ha ha.

Så här blir det:
    I min ring: R hjärta C förlovningsdatum
    I fästmannens ring: förlovningsdatum C hjärta R (med plats för vigseldatum efter)
    Tack för det tipset Elivra78!

Tycker även att Du & Jag + datum känns gulligt och lite originellt men det har ett par vänner precis skrivit.

Hej så länge!

• matildas

I våra ringar står det bara namn och datum, men jag tycker att det är jättefint att ha t.ex "Min X datum"!
    Hade jag bara kommit på det tidigare så hade vi nog graverat det! :)

• kentfantast

I min står min mans namn och datumet samt en liggande 8 (evighetstecknet)

• Celiine

Tyckte att "Min sol, min måne, mina stjärnor mitt allt" var jättefint.
    I min ring ska det stå för alltid, och i hans ring för evigt.
    När vi säger att vi älskar varandra så säger vi alltid; "älskar dig, för alltid, för evigt" så det har blivit något som symboliserar oss mycket..
    Tycker att det är fnt

• jagärsåkär

era fulla namn (förnamn) och datum. Så står det i min farmors ring som jag fått ärva och det känns väldigt speciellt. 1946 slog de till! Nu är båda borta men det känns jättefint att ha deras namn i ringen. Jag tar med "dem" på viktiga tillställningar via ringen, superfint!

• Smutt

Jag tycker latinska citat är jättefint.
    för där kan inte alla urskilja vad det står. Det bli liksom ens egna budskap.

Annars så tycker jag det är fint med ***(hjärta)***

• LillaFrugan

Min man fick helt bestämma vad som skulle stå i våra ringar, samt datumen. Jag visste alltså inte när vi skulle förlova oss utan fick vänta och se.
    I våra förlovningsringar står det: "namn" ex. mikael för evigt och sen datumet

• DownUnder

Vi håller fortfarande på å pysslar med vår graverning... men vi ska ha ganska breda förlovingsringar, (min 6mm, hans 8mm)Så vi ska nog gravera in två rader.

Då blir det min ring:
    Första raden = (hjärta)Namn(hjärta), Andra raden = en mening tagen ifrån "vår låt" + Datum.

Hans ring:
    Första raden = (hjärta)Namn(hjärta)
    Andra raden = Samma mening tagen från "vår låt" + Datum.

• DownUnder

vill bara förtydliga att det ska vara hans namn i min ring, och mitt namn i hans... förstod ni säkert iaf, men för säkerhets skull

• Nataluskan

Oj vad mycket det står i era förlovningsringar då..i våra står det namn 1:a advent -02.
    Nu först i vigselringarna börjar vi fundera på mer text nu funderar vi på en text som skall översättas till Latin, men det är kul att fundera fram sådana här saker och vad man skriver är helt upp till en själv i slutänden..

• DownUnder

i förlovningsringarna står bara första delen av meningen... så i de kommande vigselingarna e det tänkt att resten av meningen ska skrivas... så de båda hänger ihop.

Svar på tråden Vad tycker ni det ska stå i förlovningsringarna?