• Lilla fästmön

Vad tycker ni det ska stå i förlovningsringarna?

Hej alla glada!

Nu har vi betällt förlovningsringar och ska bara bestämma oss för vad som ska graveras in. Vad tycker ni?

Mitt förslag:
    C hjärta R datumet (fast ett ritat hjärta såklart och datumet som ex 1/4 2007)

Kan man lägga till något till detta ovan, typ: C hjärta R = sant, eller För evigt? Kanske blir lite töntigt... vad tycker ni?

Måste meddela gravören senast imorgon!

Tack på förhand!!! :)

• Svar på tråden Vad tycker ni det ska stå i förlovningsringarna?
  • Clobberella

=sant låter väääldigt fjortis tycker jag...

• Lilla Li

I förlovningsringarna tycker jag att det ska stå traditionellt med namn och datum bara. I min står det "Kristofer 11/8 2006".

När vi gifter oss lägger vi till "2007" i hans ring och i min nya ring bestämmer han helt och hållet vad det ska stå. Jag får inte veta vad det står förrän på bröllopsdagen. :)

• be happy

Lilla Li
    Vad romantiskt att han bestämmer vad det ska stå.

Jag tycker inte att det måste stå traditionellt med bara namnet i förlovningsringen. Den är ju helt personlig så ingen annan behöver ju reta sig på vad det står! :D

I min står det "Hans namn" hjärta "Mitt namn" och så datumet. Hade däremot inte velat klämma in ett =sant, det hade nog kännts lite för mycket.

• Lilla Li

be happy: :D Eller dumt... Han har pratat om att skriva "Heja HV71"... ;)

Lilla fästmön: En annan sak att fundera över är om han ska ha en till ring när ni gifter er eller inte. Ska han inte det så vill ni säkert få plats att gravera något ytterligare i förlovningsringen när ni gifter er, så det ni graverar nu bör inte vara för långt...

• be happy

Lilla Li
    Jag tänkte så med, hade nämligen aldrig vågat släppa min pojkvän med det ansvaret! ;)
    Du får se till att han bestämmer sig innan slutspelet är över, för när HV vinner så vet du vad det kommer att stå! :D

• madlin

I våra förlovningsringar står det "Futurum Nobis Est" J (hjärta) L förlovningsdatum

• Lilla Li

be happy: Han har faktiskt redan bestämt sig. :) Han är väldigt romantisk och kan komma på fina saker att säga ibland, så det blir säkert något personligt och bra! Hoppas hoppas... ;)

• elvira78

I min förlovningsring står det:
    "Min sol, min måne, mina stjärnor mitt allt. Datum Hans namn."

Det är m2bs hälsning till mig.

I min vigselring kommer det stå:
    "Datum namn hjärta namn. Du och jag..."

I hans ring kommer stå
    förlovningsdatum, namn hjärta namn, vigseldatum. Du och jag...

• Bamm

Hej!

Ja håller med om att det låter dumt med = sant, det ska vara namn och datum tycker jag iallafall.
    Vi hämtade våra ringar idag och det står så fint i dom med namnen och datumet, synd bara att det inte är dagens datum..

• rocketqueen

Vad som helst utom latinska citat typ... Tycker namn + datum, eller något personligt som är speciellt för paret är vackrast!

TS, tycker ditt förslag var kanon, fast utan något = -tecken då.

Svar på tråden Vad tycker ni det ska stå i förlovningsringarna?