• naddii

    Foto/Filmning syrianska bröllop??

    Hej!

    Ska gifta mig i september och kommer ha ett syrianskt/svenskt bröllop.

    Ni syrianer som gifter er i sthlm/södertälje-trakten, vad har ni för fotograf? Anledningen är för att jag vet att på syrianska/libanesiska bröllop är fotografen med hela festen. Jag har googlat sönder mig och hittar bara fotografer som är med under vigseln och fram till brudskålen samt några familjefoton.

    Tipsa allt ni kan!
    Tack på förhand

  • Svar på tråden Foto/Filmning syrianska bröllop??
  • Starstruck

    babino
    det här med sångare var intressant, efetrsom vi ska försöka nöja allesammans så ska vi först och främst ha en jugoslavisk sångare men även nån som sjunger på arabiska(INTE Syrianska) nån timme eller så...Vad Kostar Fadi Karat? har aldrig hört talas om snubben. hur kommer man i kontakt med honom?

    vi ska ha meze, matbuffé! och sen så klart en tårtis!

  • babino

    Starstruck
    om du är från syrien så är det konstigt att du inte hört talas om honom. han är väääldigt känd där nere, hans pappa var Jan karat om du känner igenom honom? Han bor i Qamishli, vart från syrien är du?

    Fadi är ganska dyr och kommer ta ca 25 tusen han kommer till sverige nu i veckan tror jag.. men han kommer inte vara i sverige i sommar.

  • Starstruck

    ok, tack då vet jag =) nej jag är i grund och botten en rockare så jag lyssnar inte så mkt på arabisk musik...men min föräldrar vet säkert vem han e=) e född i sverige men min far e från damaskus och min mor från ajoun al wadi(översatt: dalens öga)=)

    e tacksam för att du svarade!

  • naddii

    starstruck: det har jag förståelse för :)
    14k för Apollo är väl inte såå saftigt, eller vad tycker du? Planerar inte bröllop så ofta så jag har svårt att veta vad somär 'normalt' hihi :)

    ska ringa dom imorrn och se om dom ens är lediga då..hoppas!

    jag försöker hitta en dj som kan spela blandat arabiskt och vår musik... happy hunting! :/

  • Starstruck

    14 000 kr för filmning + reportagefoto m 220 bilder i album e inte dåligt. de tar 8000 kr för medium size porträttfoton+album( ca 20 bilder)om du vill ha det till.

    om vi hade valt detta + 2 extra kopior av varje(ink album) så hade hela kalaset gått ut på 14 000+8000+3500*2= 29 loppor..shish...en aning mkt..nu betalar vi istället: 14 000+6000(90 biler 13*18tot+12 st 20*25)+lite extra material för album som jag fixar själv= ca 20 000+. lite skillnad=) jag e nöjd!

    jag önskar dig lycka till! det skadar inte att ringa o höra med dem... mna kan sätta ihop paket lite hur man vill tror jga!

  • naddii

    Tack så mycket!

    Har precis vart ute på långpromenad med min mamma och vi pratade massa bröllopsdetaljer :))

    Känns sjukt att lilla jag ska gifta mig, men jag antar att jag inte är så liten längre. Känns iaf bara som en liten princessdröm som blir sann. Längtar efter vardagen med min baby :)

  • Starstruck

    nej man e ju inte liten längre...börjar känna mig gammal redan nu vid 25 års ålder här...börjar få åldersnoja;)

    jag hoppas att ditt bröllop blir precis som din princessdröm! ta vara på varandra och ta inget för givet( det vet du redan men jag säger det ändå)

    jag bor med min älskling sen 3 år tillbax=) vi har vart tillsammans i 7 år+ men jag längtar efetr att bli hans fru!!!

    all lycka till er och vi ser fram eot att höra mer av er och ert bröllop!

  • bergia

    Min kusin (med indisk backgrund) gifte sig för ett år sedan och de hade Orasisfoto som fotograf.
    Hennes familj bor i Södertälje men de gifte sig i Stockholm.
    Fotografen var med dem från kl 11.30 på morgonen tills kl 02.00 morgon efter.
    Han följde bruden från när hon fixade håret tills alla dansade efter midnatt.
    Det var en massa bilder och ett bildspel hon fick mm.
    Hennes porträtt bilder plus dem i festlokalen är helt enkelt underbara.
    Han som fotograferade var sååå glad i festlokalen för att festen liknade med bröllopsfesten i hans land!

  • naddii

    bergia:

    var det filmning också?
    vet du hur mkt din kusin fick betala?

    :)

  • bergia

    naddii:

    Det var filmning också men jag vet inte om det var samma företag eller nåt annat. Och jag har ingen anning om priserna.

    Du skulle kanske kontakta dem direkt och få höra om vad de erbjuder!

    info@orasisfoto.se

    Det jag vet är att han var bokad tills sent på kvällen och han frågade paret själv om han fick stanna längre och fotografera samtidigt för att allt var så festligt!

  • naddii

    tack för tipset! jag ringer dom imorgon också.

    Imorrn ska jag prova klänningar för första gången :O

  • Meddelande borttaget
  • hannalee01

    DET KOSTAR FRÅN 12,000 KR OCH UPPÅT ATT HA MED EN FOTOGRAF SAMT FILMAR FRÅN BÖRJAN TILL SENT PÅ NATTEN SÅ DET BEROR PÅ HUR LÄNGE DU VILL HA DOM MED OCH OM DU VÄLJER LILLA PAKETET....DET FINNS OLIKA PAKET

    DAVID ÄR EN AV DOM DUKTIGA
    RING HONOM PÅ 0739719743
    HÄLSA FRÅN ANNELIE

    BEHÖVER DU EN LIMOUSINE SKA DU UTAN TVEKAN BOKA ACLASSLIMOUSINE DOM HAR OXÅ EN MASSA BRA PAKETPRISER

  • Event killen
    hannalee01 skrev 2011-08-21 00:58:38 följande:

    DET KOSTAR FRÅN 12,000 KR OCH UPPÅT ATT HA MED EN FOTOGRAF SAMT FILMAR FRÅN BÖRJAN TILL SENT PÅ NATTEN SÅ DET BEROR PÅ HUR LÄNGE DU VILL HA DOM MED OCH OM DU VÄLJER LILLA PAKETET....DET FINNS OLIKA PAKET

    DAVID ÄR EN AV DOM DUKTIGA
    RING HONOM PÅ 0739719743
    HÄLSA FRÅN ANNELIE

    BEHÖVER DU EN LIMOUSINE SKA DU UTAN TVEKAN BOKA ACLASSLIMOUSINE DOM HAR OXÅ EN MASSA BRA PAKETPRISER


    Ja året var 2007 så dom är nog GIFTA nu !!!!
Svar på tråden Foto/Filmning syrianska bröllop??