Han friade idag på World Star Ski Event i Idre.
Shit, vad överraskad jag blev. Sambon var föråkare i ski-cross tävlingen som arrageras för välgörenhet till World Childhood Foundation. Han blev intervjuad av Pernilla Wiberg i målfållan som frågade hur banan var osv. Sedan ville han ha hjälp av en speciell tjej, sa han.
-Lina, kan du komma hit ner.
Jag hade sonen i bärstol på ryggen och lämnade honom hos mormor. Så i strålande solsken i backen går han ner på knä och friar. Publiken bestod av bl.a Anja Pärsson, Ingemar Stenmark, Prinsen av Monaco och många fler plus flera tusen åskådare.
Nickade ett förstummat JA, såklart, medans han trädde en jättevacker titanring med en fyrkantig briljant på mitt finger. En stor kram och en underbar kyss. Skakig i knäna återgår jag till min plats i publiken medan sambon var tvungen att fortsätta jobba med eventet.
Nu ska tilläggas att vi varit förlovade i 6 år och bröllopet är redan satt till 15 september, men... han har ju egentligen aldrig friat. Och han vet att det har iallafall jag gått och drömt om, ett riktigt frieri. Och nog blev jag överraskad alltid. Tårarna och hjärtklappningen fanns på plats. Ringen får tas av och sparas till vigseln, det är graverat datumet för bröllopet.
Var tvungen att dela med mig av detta underbara stund som jag alltid kommer att minnas.